Kobiety z rowerem nie odróżnił od tła.
To jest fakt.
Nie przesadzajmy - czy w sytuacji, w której w nocy osoba ubrana na czarno nagle wkracza pod koła jadącego dość szybko samochodu człowiek poradziłby sobie lepiej?
Przestawiłem w YT prędkość odtwarzania filmu na minimalną, czyli 0,25 normalnej i kilka razy obejrzałem początek filmu. Szacuję, że kiedy „coś”, czyli przeszkoda (na początku niezdefiniowana) pojawia się na filmie, samochód jest od niej oddalony o około trzydzieści metrów. Ale film ma słabą jakość, sądzę, że w praktyce człowiek-kierowca zobaczyłby przeszkodę raczej z odległości 35-40 metrów.
Gdzie ty tam widzisz ”osobę ubraną na czarno”? Kobieta ma na sobie dżinsy, białe buty, rama roweru jest
czerwona.
Wg policji samochód jechał z prędkością 40 mil, czyli 64 kilometry na godzinę, czyli osiemnaście metrów na sekundę.
Kierowca miałby zatem około dwóch sekund na reakcję.
https://www.smartdriver.pl/droga-hamowania-samochodu-a-predkoscFachowcy od bezpieczeństwa na drodze wyliczyli, że przy przeciętnej reakcji kierowcy na pojawienie się przeszkody przed maską samochodu oraz biorąc pod uwagę to, że potrzeba 0,3-0,4 sek. na zadziałanie układu hamulcowego, samochód zatrzymuje się w czasie 1,1-1,4 sek. Jeśli pojazd porusza się ze stałą prędkością, to w zależności od szybkości przy hamowaniu przejeżdża dystans wynoszący:
· 11-12 m – przy 30 km/h,
· 15-19,5 m – przy 50 km/h,
·
21-27 m – przy 70 km/h,Była szansa na wyhamowanie do zera, a nawet przy uderzeniu z prędkością poniżej 15 km/h byłaby szansa na to, że kobieta odniesie tylko obrażenia nie zagrażające życiu.
Poza tym kierowca, jeśli oceniał, że nie zdąży wyhamować, mógłby i powinien podjąć próbę ominięcia pieszej. Albo od prawej po pasie postojowym i trawniku, albo od lewej. Z przeciwka nic nie jechało, rzut oka w lusterko, czy akurat ktoś go nie wyprzedza i można było kobietę ominąć od lewej.
Co więcej, gdyby kierowca (jednocześnie hamując) tylko odbił do linii środkowej, nie przekraczając jej i nie ryzykując, że uderzy go pojazd wyprzedzający (bo nie spojrzał w lusterko) byłaby duża szansa, że tylko uderzyłby w tylne koło roweru. Kobieta była przed rowerem, więc takie uderzenie raczej by jej nie przewróciło.
*
I co to znaczy „Nagle wkracza”? Prowadziła rower, więc szła powoli. Szła od lewej, czyli najpierw przeszła przeciwległy pas. Czyli na pas, po którym jechał samochód Ubera weszła
anty-nagle, bo najpierw szła po przeciwległym pasie, sygnalizując czynem, że za chwilę będzie przekraczała pas, po którym jechał samochód Ubera.
*
No i pytanie: jak to było możliwe, że przeszkoda nie została rozpoznana przez LIDAR? Był wyłączony? Czy Uber woził atrapę?
*
I jeszcze:
https://www.nbcnews.com/tech/tech-news/self-driving-uber-car-hit-killed-woman-did-not-recognize-n1079281“A self-driving Uber car that struck and killed an Arizona woman wasn't able to recognize that pedestrians jaywalk, federal safety investigators revealed in documents released earlier this week.
The fatal accident came as a result of the automated Uber's not having "the capability to classify an object as a pedestrian unless that object was near a crosswalk," said one of the documents released by the National Traffic Safety Board, or NTSB.”
Program (jego programiści) nie uwzględniał tego, że ludzie przechodzą przez ulice poza wyznaczonymi przejściami? (??!!) Przecież to jakaś paranoja.
“The NTSB also said Uber's Advanced Technologies Group had a technical system safety team in place but failed to "have a standalone operational safety division or safety manager." The company also "did not have a formal safety plan, a standardized operations procedure (SOP) or guiding document for safety."”