Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - maziek

Strony: [1] 2 3 ... 766
1
DyLEMaty / Odp: Matematyka krolowa nauk ;)
« dnia: Październik 12, 2021, 07:06:20 pm »
A dziękuję. W sumie nic twórczego jak się złapie zasadę. Należę do skowronków, czyli lepiej mi się myśli z rana (w przeciwieństwie do sów). Aczkolwiek z kolei posiadam tę zdumiewającą własność, że jak wieczorem o czymś intensywnie pomyślę, to rano na ogół wiem jak to rozwiązać :) .

2
DyLEMaty / Odp: Matematyka krolowa nauk ;)
« dnia: Październik 12, 2021, 02:31:06 pm »
Nie mam czasu się w robo zagłębiać, więc zaraz pewnie znów walnę kulfona ;) , ale widzę taki schemat - pierwszą kulką szukamy segmentów na zasadzie 33-65-97. Następnie drugą kulką jedziemy wedle już ustalonej zasady: np. w przypadku kiedy wyszedł segment pierwszy czyli 1-33 szukamy podsegmentów 8-15-21-26-30-33, w każdym przedziale mamy rzuty uzupełniające do liczby 9. Możemy to zastosować w każdym segmencie z 33 poziomów. od 97 do 100 mamy jeszcze 3 próby.


E no i oczywiście zwaliłem, ale jakoś tak mam, że jak przestaję myśleć o problemie, to mi się samo w mózgownicy układa.


Pierwszą kulką dzielimy na segmenty 34-61-80-95. Bo w każdym kolejnym segmencie mamy już o jedną próbę mniej. Dalej jak wyżej, z tym że i podsegmenty się adekwatnie zmniejszają. Np. w segmencie do 34 to 8-15-21-26-30-33, a w do 95 85-89-92-94.

3
DyLEMaty / Odp: Matematyka krolowa nauk ;)
« dnia: Październik 12, 2021, 11:32:36 am »
Tak Ola, mój błąd, zasada mi zaświtała prawidłowa, każdy następny zakres prób musi być zmniejszony o iliośc prób koniecznych do dotarcia do tego zakresu i to jest OK.  Natomiast najpierw sobie całkowicie fałszywie wymyśliłem te 13 prób - fałsz polegał na tym, że głupio założyłem, że jak zaczniesz od 14 miejsca i kula się rozbije to potrzebujesz tylko 12 dalszych prób na poziomach 1-12, aby ustalić, na którym miejscu się rozbija, bo że na 14 już wiemy, więc jeśli na 12 nie rozbija się to wiadomo, że 13 i tu właśnie wpadłem w koleinę, bo z faktu, że rozbija się na 14 poziomie i nie rozbija sia się na 12 nic nie wynika w kwestii poziomu 13, więc tę 14 próbę też trzeba przeprowadzić. A to założenie jest prawidłowe tylko dla poziomu 100 (tzn. jeśli z 99 poziomu się nie rozbiła, to bez próby wiadomo, że rozbije się z poziomu 100). No ale mi się zdało ze jestem niezwykle sprytny i wystarczy 13 prób a potem zapomniałem, że zaczynamy z tymi 13 próbami od 14 a nie 13 poziomu i tak wyszła bzdura, po pierwsze że od 13, a po drugie, że 13 prób. Tymczasem jak napisał LA prawidłowe wartości to maksimum 14 prób i ciąg próbkowania poziomów 14-27-39-50-60-69-77-84-90-95-99 - co daje na dojście do 99 poziomu 11 prób i jeśli kula się nie rozbije z 99 poziomu to tyle prób w tym wypadku wystarcza, bo, wiadomo, że musi się rozbić z setnego. Jeśli natomiast dajmy na to rozbije się kula w 4 próbie z poziomu 50 - to masz do przebadania poziomy 39-49 co maksymalnie daje dalszych 10 prób, razem 14 itd.

4
DyLEMaty / Odp: Matematyka krolowa nauk ;)
« dnia: Październik 11, 2021, 11:52:44 pm »
Masz dwie kulki. Każdą możesz wykorzystać ile razy chcesz - o ile oczywiście się nie rozbiła. Nie ma sensu rzucać dwoma naraz. Najpierw jednej używasz do skutku do zawężenia zakresu, drugiej już niestety "na piechotę" do ustalenia precyzyjnego.

5
DyLEMaty / Odp: Matematyka krolowa nauk ;)
« dnia: Październik 11, 2021, 11:27:31 pm »
A no OK, ale i tak już wszystko jasne :) .


PS w ogóle to myślałem, że to z Bernoulliego trzeba ;) . Akurat czytałem niedawno o pierwocinach rachunku błędów i tak mię skręciło.

6
DyLEMaty / Odp: Matematyka krolowa nauk ;)
« dnia: Październik 11, 2021, 11:00:20 pm »
Tak na szybko zacząłbym od piętra n=13, jeśli rozbita szedłbym w dół (13 prób maksymalnie), jeśli nie to plus (n-1) czyli na 25 piętro, jeśli rozbita to w dół (12 prób, plus ta pierwsza - 13 prób maksymalnie) itd. ogólnie w każdym kolejnym kroku o ile nie rozbita n-1 - co w 13 iteracji daje 99, jeśli nadal nie rozbita - wszystko jasne, rozwiązaniem jest 100 piętro. Czyli ogólnie max. w 13 próbach.

7
DyLEMaty / Odp: Matematyka krolowa nauk ;)
« dnia: Październik 11, 2021, 09:53:13 pm »
Liv chyba zrozumiał :) . To jak ważenie kul. 2 ze 100 przy równym prawdopodobieństwie mniej więcej.

8
DyLEMaty / Odp: Matematyka krolowa nauk ;)
« dnia: Październik 11, 2021, 08:14:07 pm »
Tzn. chodzi o to, aby ustalić to w 2 próbach, czy jak? Za Olką. Są dwie kule więc dwie próby? Czy dowolna liczba prób (po co w takim razie napomknienie o 2 kulach)?

9
DyLEMaty / Odp: Korone zawirrowania
« dnia: Październik 10, 2021, 09:09:44 pm »
Iksujzmi, ale łykend poświęciłem bytowaniu, zwłaszcza przerobowi darów natury, gdyż jesień idzie. Na merytoryke postaram się w ciągu tygodnia, o ile nikt mnie nie zabije (na co się zanosi). Natomiast nagłe pytanie wykluło mnię się w łepetynie i natychmiastowo pożądam odpowiedzi: Nex, Ty myślisz w środku po polsku, czy po angielsku?! Czy jak mówisz po polsku to myślisz po polsku, a jak po angielsku, to po angielsku? Pytanie nie ma żadnego związku z niczym :) .

10
DyLEMaty / Odp: Korone zawirrowania
« dnia: Październik 08, 2021, 10:08:13 am »
Co trzeba podzielic przez co, zeby wyszly proporcje 99/1%?
Pytaj Niedzielskiego, ja, jak już 2x napisałem, nie jestem jego adwokatem.

11
DyLEMaty / Odp: kłopoty z globalnym ociepleniem
« dnia: Październik 07, 2021, 09:43:36 am »
To dlaczego pomysl o czlowieku mial by byc prawdziwy, skoro przeszly masowe wymieranie bez czlowieka wczesniej?
Przeszły, ale wyżyły i sie odbudowały, bo w krytycznym momencie nikt ich nie wytłukł do cna. Z tego powodu.
Cytuj
Skad wiesz ze tereny te nie ulegly zadnej zmianie przez ostatnie 15tys lat?
Stąd, że są takie mapki, jak strefa optymalna dla mamutów odsuwała się ku biegunom i tam pozostała.
Cytuj
Po drugie nie jest to dowod na rozpatrywana teorie.
Możemy z góry się umówić, że nie ma żadnych bezpośrednich dowodów a także, że nie istaniał jeden powód.

Cytuj
To znowu tylko hipoteza
Zawsze mógł być inny powód, np. mogli przylecieć myśliwi z Alfa Centauri i zabrać je do ZOO ;) .
Cytuj
Ten filmik ze sloniem to ja wlasnie tu wrzucilem ;D .
Chyba nie, tzn. nie pamiętam Twego, ale ja na sam wpadłem przypadkiem, w długiej składance rozmaitych filmików o polowaniu w Afryce.
Cytuj
I jest to wlasnie dobry przyklad na nieprawdopodobnosc teori ludzkiej. Slonie zyja w Afryce bardzo dlugo wraz z ludzmi, ktorych w Afryce bylo wiecej niz w czasach epoki lodowcowej na terenie Europy, Ameryki i calej Azjii, gdzie wystepowaly mamuty. Jakos ich Afrykanie przez te setki/dziesiatki tysiecy lat nie wybili, pomimo regularnych polowan, na rozne sposoby.
To jest bardzo zły przykład, jeśli się zastanowisz przez moment. Afryka to "world of plenty", wielka (paradoksalnie, mimo temperatur) lodówka ze świeżą żywnością, którą wystarczy podnieść, zerwać, zebrać itd. Nie musieli polować na słonie. Porównujesz to do życia w czasie zlodowacenia ;) ? W Afryce nie istniała presja pokarmowa ani siedliskowa (w sensie warunków do bytowania), inne czynniki ograniczały populację. Nie było też konieczności stosowania wysokoenergetycznej, bogatej w tłuszcz i zwierzęce białko diety. Porównujesz wodę z ogniem.
Cytuj
Poza tym dlaczego cala reszta megafauny sczezla w tych samych okolicach czasowych?
Nie tak całkiem w takich samych, to raczej kilkadziesiąt tyś. lat wcześniej. Zawsze w kontakcie z czynnikiem ludzkim, również w takim zakresie, że np. chwilowe ocieplenie powodowało wymarcie ale tylko tych populacji, które miały w tym czasie kontakt z człowiekiem. Co jest mocnym dowodem na to, że człowiek nie jest bez winy. Sprawa jest dużo bardziej rozciągnięta w czasie i dużo bardziej złożona. Tym niemniej mamuty najwyraźniej przeżyły główny czas wymierania.

12
DyLEMaty / Odp: Matematyka krolowa nauk ;)
« dnia: Październik 06, 2021, 02:49:22 pm »
To proste jak się wpadnie, mnie zmyliło zrozumienie tych dwóch słów z projekcją na widzianych kiedyś kilka odcinków rosyjskiej bajki, ale potem sobie pomyślałem, że zwykłej szarady czy zagadki LA nie wrzuciłby do matematyki ;) .

13
DyLEMaty / Odp: Matematyka krolowa nauk ;)
« dnia: Październik 06, 2021, 02:20:38 pm »
Pusty słoik - пустая банка, ale пустая nie pasuje...


PS, po namyśle tak czy siak to faktycznie pustka, czyli zero (0), bez słoika.

14
Hyde Park / Odp: Bracia mniejsi
« dnia: Październik 03, 2021, 02:26:18 pm »
No cóż, ja mieszkam w drewnianym domu, więc to że koty są bezwzględnymi zabójcami bardzo mi odpowiada. Zawsze o tej porze mam najazd myszy. Choć ze względu na to, że są najedzone czasami wychodzi to trochę słabo - niedawno jeden z kotów złapał mysz na dole po czym unikając obławy i pogoni wypuścił na górze. Na szczęście była trochę trzepnięta i złapałem ją ręcznie. Zeszłego roku był jakiś obłęd, zanotowałem 6 mysich fal migracyjnych. Pewnego dnia jeden z kotów zwymiotował i córka mówi: co to takie jest w tych wymiocinach, mysz? Patrzę, nie mówię, nie mysz. Ale tak mnie tknęło, bo jakiś taki drucik wystawał - patrzę inspekcyjnie bliżej - a to ogon wciąż jeszcze przytwierdzony do mysiej dupy ;) . Natomiast aby nie szkodzić koty nie wychodzą oraz są wysterylizowane. Mam bardzo dużo regularnie gniazdujących ptaków w ogrodzie - kosy, rudziki, sikory, pokrzewki i sporo innych. Apropos od tygodnia mam kolejnego kota, piąty w stadzie, nr 10 narastająco, nie licząc przedmałżeńskich. Darł się płaczliwie na drzewie przy oknie klasy, w której uczy małżonka - i serce jej nie wytrzymało. Machnąłem ręką, cóż znaczy 1 marny kot, przy 4 plus pies piąty? Zresztą cholera wie, kto w razie czego spałby w garażu, ja, czy ten kot...

15
DyLEMaty / Odp: Korone zawirrowania
« dnia: Październik 02, 2021, 10:10:04 am »
A tu sa ciekawe tabelki, poazujace miedzy innymi proporcje i liczby ilu umiera/trafia do szpitala w zaleznosci od statusu szczepienia, z UK. Mozna sobie tez te dane odniesc do bajek Niedzielskiego:
https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1019992/Vaccine_surveillance_report_-_week_38.pdf
Pierwsza tabelka mówi najwięcej. Przy analizie pozostałych trzeba uważnie czytać co przez co się dzieli i zwrócić uwagę na logarytmiczną skalę.

Strony: [1] 2 3 ... 766