Autor Wątek: Z PEWNOŚCIĄ nie jesteśmy sami..  (Przeczytany 83726 razy)

dzi

  • Gość
Re: Z PEWNOŚCIĄ nie jesteśmy sami.
« Odpowiedź #90 dnia: Sierpień 17, 2006, 09:37:29 pm »
a powtorze jak do sciany, co mi szkodzi...
Cytuj
zachciało mi sie dłuższej wypowiedzi, niech mnie grom trzaśnie
nie BO MAŁPY MAJĄ INNY SYSTEM POZNAWCZY
dlaczego nie ma malp ktore maja taki sam system poznawczy?

Cytuj
na innych planetach TEŻ MUSZĄ MIEĆ RĘCE
gdybyśmy nie potrzebowali narzędzi nie potrzebna byłaby nauka przez naśladownie i nie trzebaby było jej wykształcać! osobnicy którzyby ją wykształciliby wyginęliby, HOMO SUM bo jestem słaby gdzybym był bardzo silny to nie musiałbym si uczyć przez nasladowanie bo pozabijałbym gołymi rencami zebry i inne szuje afrykańskie.
Dlaczego nie ma innego gatunku ktory byl slaby i musial uczyc sie przez nasladowanie?

Cytuj
napisałem Ci już CZEMU JEST PRZEPAŚĆ ŁAAA!!!!!
stoimy na ramionach gigantów bo sie uczymy przez nasladownie (pośrednio) jesteśmyy wysoce inteligentni, ale jak juz napisałem co ci z tej inteligencji jak się nie wychowasz śród ludzi!!!
j.w. dlaczego nie ma innego gatunku ktory uczy sie przez nasladowanie?

Cytuj
a dlaczego człowiek akurat się zaczął uczyć przez naśladowanie?
patrz odpowiedź wyżej :)
bo byl slaby i nie mogl golimi recami? ok: dlaczego nie bylo innego gatunku ktory byl slaby i nie mogl golymi recami?

Cytuj
1 :)
2 :)
3 miałeś na myśli ogólną umiejętność korzystania z narzedzi przez posiadanie renców?
4 to juz lepiej Bóg
5 :) też prawda był przecież ogromny roślinożerny Robustus(?) i maly cosiek ale ich wytępiliśmy jak byliśmy na stadium podajże Homo erectus (byliśmy dość zręczni juz) ale to wszystko małpowe bo mialo rence i dwoje nogów co na nich stao.
no to za ktora wersja sie opowiadasz?

edit: Blady, mysle ze "czlowiek" uzywamy na gatunek Homo Sapiens. Czyli slowotworco "zaludniony" to "zamieszkaly przez gatunek Homo Sapiens".
Tu definicja ze slownika polskiego PWN
« Ostatnia zmiana: Sierpień 17, 2006, 09:39:36 pm wysłana przez dzi »

draco_volantus

  • Gość
Re: Z PEWNOŚCIĄ nie jesteśmy sami.
« Odpowiedź #91 dnia: Sierpień 17, 2006, 10:35:46 pm »
a ja tez powtorze jak do sciany, co mi szkodzi...

Cytuj
a powtorze jak do sciany, co mi szkodzi...
dlaczego nie ma malp ktore maja taki sam system poznawczy?


bo by nie były małpami tylko ludźmi :)
Daj kurna jeszcze z 500 tysięcy lat, wszystko bys hop siup chciał, oglądnij planetę małp...

Cytuj

Dlaczego nie ma innego gatunku ktory byl slaby i musial uczyc sie przez nasladowanie?


zacytuję starego bacę jak go młody juhas pytał na czym stoi ziemia ten placek no i dosta odpowiedż że na 4 słoniach
- a te łśonie na czym stoją?
- a no na takim ogromnym żółwiu
- A ten żółw na czym stoi?
- tyś tu przyszedł po nauki czy w pysk dostać?

Cytuj
bo byl slaby i nie mogl golimi recami? ok: dlaczego nie bylo innego gatunku ktory byl slaby i nie mogl golymi recami?


bo łasiczka ma wychodne
psy mają pchły
chomiki są za małe
tygrysy czasem gryzą
węże są długie i plaskate
wieloryby sie nie zmieszczą
a pingwyiny są daleeekooooo

Cytuj
no to za ktora wersja sie opowiadasz?

what the fuck?

Bladyrunner

  • Gość
Re: Z PEWNOŚCIĄ nie jesteśmy sami..
« Odpowiedź #92 dnia: Sierpień 17, 2006, 10:38:55 pm »
Wszystko fajnie dzi ale te słownikowe definicje nie są dostosowane do inteligencji pozaziemskiej, sam zresztą zobacz:

człowiek Homo sapiens, istota żywa z rodziny człowiekowatych, z rzędu naczelnych wyróżniająca się wśród innych najwyższym rozwojem psychiki i życia społecznego, jedyna posiadająca kulturę i zdolna do jej tworzenia

Pierwszy człon mówi o tym o czym moim zdaniem powinno się zapomnieć, a więc o pochodzeniu, drugi zaś który wyboldowałem to w przypadku spotkania inteligencji pozaziemskiej kompletna niedorzeczność. Zresztą istnieje duże prawdopodobieństwo, że takie obce istoty same nazywały by się ludźmi a swoją ojczystą planetę Ziemią, a jedynie robiłyby to stosując ichniojęzykowe odpowiedniki tych słów.

Falcor

  • Gość
Re: Z PEWNOŚCIĄ nie jesteśmy sami..
« Odpowiedź #93 dnia: Sierpień 17, 2006, 11:18:32 pm »
Cytuj
Zresztą istnieje duże prawdopodobieństwo, że takie obce istoty same nazywały by się ludźmi a swoją ojczystą planetę Ziemią.
To już sprawa dla naszych prawników o bezprawne wykorzystywanie znaku towarowego :D

Co do tematu "czemu tylko człowiek...", to faktycznie my z dzi mówimy o czym innym, a reszta oponentów ;) o czym innym :P . W każdym razie miło było poczytać :)

Aha jeszcze tylko...
Cytuj
na innych planetach TEŻ MUSZĄ MIEĆ RĘCE
... opowiadam się raczej za opcją MOGĄ. Takie MUSZĄ nieco zabija różnorodność.  Jak ktoś jest sprytny/rozumny to sobie zawsze resztę do siebie dostosuje.

NEXUS6

  • Gość
rozwiazywac Re: Z PEWNOŚCIĄ nie jesteśmy sami..
« Odpowiedź #94 dnia: Sierpień 18, 2006, 12:58:42 am »
Fajna dyskusja :). Podoba mi sie to rozroznianie miedzy ludzmi i nieludzmi (zwierzakami). Dzi i Falcor twierdza, ze roznica jest taaaka wielka, bo oceniaja skutki, efekty. Ludzie maja kulture i cywilizacje techniczna, oraz jezyk pisany i to ich tak strasznie odroznia in plus? Moim zdaniem stawianie czleka nad cala reszta stworzenia tak bardzo to antropocentryczne pierdoly, za przeproszeniem ;). Tak naprawde to miedzy homo, a tym nieszczesnym szympansem jest mniejsza roznica niz miedzy szympansem, a np. waranem (pod kazdym wzgledem) wiec ta przepasc miedzy czlowiekiem a reszta nie jest az taka ogromna. Poza tym moze byc tak, ze zespol niewielkich stosunkowo roznic daje ogromny efekt w postaci cywilizacji, choc tak naprawde kazda z cech jest jedynie niewielkim rozwinieciem tychze, wystepujacych u tego naszego szympansa, np. Naczelne (szympansy, goryle, orangutany) potrafia sie niezgorzej porozumiewac z nami, ze soba, poslugiwac sie narzedziami, rozwiazywac postawione im zadania. Wezmy prosta, a przeciez calkowicie ludzka cywilizacje: 30 osobowa wioske indianska w glebi lasu rownikowego. Ludzie zyja tam nadal w epoce paleolitu i rzeczy ktore robia nie roznia sie az tak strasznie od tego co robia szympansy w swojej grupie. Nie biezmy od razu do porownan pracownikow NASA :). Tak naprawde to na pierwszy rzut oka blizej tym ludziom z wioski do szympansow, niz do tych z NASA. A przeciez to  tacy sami ludzie.
Padlo tez pytanie dlaczego to nam wlasnie sie tak udalo. W ciagu ostatnieg 3.5 mln lat na Ziemi czlekoksztaltnych bylo mnostwo, ostatni wyginal 8 tys. lat temu i to tylko dlatego, ze mial pecha (jego wyspa przezyla wybuch wulkanu). Mielismy po prostu szczescie na poczatku, a potem jako taka cywilizacje, ktora nam dupska uratowala.

dzi

  • Gość
Re: Z PEWNOŚCIĄ nie jesteśmy sami.
« Odpowiedź #95 dnia: Sierpień 18, 2006, 01:00:37 am »
Cytuj
zacytuję starego bacę jak go młody juhas pytał na czym stoi ziemia ten placek no i dosta odpowiedż że na 4 słoniach
 - a te łśonie na czym stoją?
 - a no na takim ogromnym żółwiu
 - A ten żółw na czym stoi?
 - tyś tu przyszedł po nauki czy w pysk dostać?
O! Tu sie zgadzamy, rozumiem ze jestes baca a ja juhas. Dokladnie tak to wyglada...


edit: NEXUS!!! Od dluzszego czasu sensowna odpowiedz!
Moze nam (Falcorowi i mi) sie wydaje ze jest taka duza roznica bo nie wiemy co mysla dajmy na to szympansy. Tj. moze tez maja religie, muzyke (no akurat nie maja), sport (no niestety tez nie), teatr... Literatury nie maja bo nie umieja pisac, to akurat zrozumiale.
Kurde, chcialem napisac pozytywnie a w trakcie wdarla sie ironia. Jest taka nieznośna...
;)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 18, 2006, 01:05:32 am wysłana przez dzi »

draco_volantus

  • Gość
Re: Z PEWNOŚCIĄ nie jesteśmy sami..
« Odpowiedź #96 dnia: Sierpień 18, 2006, 02:18:56 am »
Dlaczego nie ma innego gatunku ktory byl slaby i musial uczyc sie przez nasladowanie?

To teraz na poważnie.
Bo istniejemy od mrugnięcia okiem ewolucji.
zycie na ziemi istnieje juz miliony lat, ale dopiero teraz powstał ROZUM. Prawdopodobieństwo, ze ROZUM powstałby niezależnie i rónolegle u dwóch różnych organizmów jest tak maciupeńko minimalne że nie istnieje :)
anderstud?
;)

dzi

  • Gość
Re: Z PEWNOŚCIĄ nie jesteśmy sami..
« Odpowiedź #97 dnia: Sierpień 18, 2006, 02:28:44 am »
powstal na drodze mutacji?

paszta

  • Gość
Re: Z PEWNOŚCIĄ nie jesteśmy sami..
« Odpowiedź #98 dnia: Sierpień 18, 2006, 10:44:26 am »
Tak, prawdopodobnie.
Mutacji oraz działania doboru naturalnego. Taka hipoteza dotychczas dobrze się sprawdza skąd nie widać potrzeby szukania tu innej.
A dalej w wyniku użycia narządu powstałego być może dla innych zupełnie przyczyn - PREADAPTACJA (patrz hipoteza Fiałkowskiego, o której pisałem - powiedz co Ci się w niej nie podoba) do kulturotwórstwa
jako gatunek stwarza siebie sam. Inna sprawa, że nad kierunkami autoewolucji nie panuje.
Dzi, jesteś kreacjonistą ? To przyznaj to i wtedy stanowiska dyskutantów będą jaśniej sprecyzowane. Sam (jako intelektualny tchórz) gotów jestem przyznać, iż Bóg w powstaniu człowieka mógł gdzieś, kiedyś, jakoś "maczać palce" skoro powiedziano, że się nie brzydził lecz szukam innych, "naturalnych" wyjaśnień z wiadomych przyczyn.
Ustawiasz się w wygodnej pozycji tego, co wątpi a nie czuje się zobowiązany do stawiania hipotez wyjaśniających jak człowiek powstał "naturalnie". Jeśli bowiem przyjmie się, że tak powstał to tezę o przepaści wypada włożyć między bajki. Pozostaje raczej wyjaśnić bądź zniwelować pozorną przepaść dzielącą człowieka od reszty.
NEXUS odpowiedział sensownie. Pominąłeś jego argument o wiosce w buszu.
Dodam jeszcze: człowiek chowany sam, bez swego stada (nawet wioski) jest jeszcze bardziej podobny do małp. Nie ma wtedy mowy o muzyce, teatrze, sporcie a także o ironii.    :(
Zaczyna mi patrzeć na to, że dla Ciebie, Dzi kwestia sposobu powstania człowieka to kwestia wiary i Ty nie wierzysz by powstał, jako taki, naturalnie i już. Natomiast zbyt mało i powierzchownie albo i wcale nie odpowiadasz na argumenty z przeciwka.
Przepraszam za powtórzenie z innego wątku. To też dla porządku.
Pzdr
« Ostatnia zmiana: Sierpień 18, 2006, 11:19:12 am wysłana przez paszta »

dzi

  • Gość
Re: Z PEWNOŚCIĄ nie jesteśmy sami..
« Odpowiedź #99 dnia: Sierpień 18, 2006, 01:00:04 pm »
(Odpowiedzialem juz w tamtym watku na czesc, tu reszta)

Widzisz Edredon, glosy takie jak Twoj maja sens, bo przedstawiaja jakiekolwiek stanowisko a nie tylko to ze nie rozumieja problemu. Czytales dyskusje do tej pory? Przeciez wniosek byl: jestesmy inteligentniejsi bo inni nie sa, albo bo bamy wieksze mozgi, albo nie jestesmy inteligentniejsi koniec kropka. Na glosy takie jak Twoj nie mam sprzeciwow bo trzymaja sie kupy, przedstawiaja jakies sensowne stanowisko i po pierwsze odpowiadaja na moje pytanie. I je moge sobie wrzucic do worka "prawdopodobny powod zwiekszonej inteligencji u czlowieka" (jest tam juz tez "wybicie innych inteligentnych gatunkow" ale sie do tego nie przyznaje bo dotychczasowi dyskutanci by szybko to podchwycili i nagle byloby to Ich stanowisko ;) ).

A co do posta Nexusa to byl swietny, tylko chcialbym pociagnac temat muzyki i sportu (mimo ze juz czesciowo na to odpowiedziales). No i wolalbym zeby odpowiedza nie bylo: mamy muzyke i sport bo jestesmy bardziej inteligetni. ;)


edit:
Aha, i dawajcie ciagniemy to dalej TU
« Ostatnia zmiana: Sierpień 18, 2006, 01:01:04 pm wysłana przez dzi »

maziek

  • Gość
Re: Z PEWNOŚCIĄ nie jesteśmy sami..
« Odpowiedź #100 dnia: Sierpień 27, 2006, 02:29:43 pm »
Cytuj
Myślę, ze chyba warto byłoby żeby Maziek założył temat "Właśnie przyszło mi do głowy...", mielibyśmy wtedy jak ulał miejsce na takie nagłe eureki ::)
Pomysł nie jest zły, ale proponuję jak w wojsku - pomysłodawca sam realizuje pomysł (dlatego w wojsku, przynajmniej dawniej, nikt - uchowaj Boże! - nie miał pomysłów ;). Ja to sobie tak a propos tego wątku tylko zdjęcia oglądam np takie: http://antwrp.gsfc.nasa.gov/apod/image/0608/ngc1300_hst_big.jpg tylko nie patrzę na tę skądinąd piękną, rozłozystą galaktyke w centrum a (w pełnym powiększeniu) na te malutkie, jeszcze 20 czy 100 razy odleglejsze, które widać w tle dookoła, albo które przeświecają przez "ciało" głównego sportretowanego...

Albo popatrzcie tu: http://antwrp.gsfc.nasa.gov/apod/image/0608/ic410_leshin_f.jpg - widzicie te dwa plemniczki, które zasuwają, żeby coś zapoczątkować? Odpowiedź jest out there...

draco_volantus

  • Gość
Re: Z PEWNOŚCIĄ nie jesteśmy sami..
« Odpowiedź #101 dnia: Sierpień 28, 2006, 12:16:51 am »
niezła fantazja i osobliwe hobby.
Masz dwie z trzech cech, żeby zostać prawdziwym ekscentrykiem. Brakuje Ci jeszcze wiedzy, ale to przyjdzie z czasem.

Nobrl literacki dla tego kto wie kogo parafrazuję :D

Terminus

  • Gość
Re: Z PEWNOŚCIĄ nie jesteśmy sami..
« Odpowiedź #102 dnia: Sierpień 28, 2006, 09:05:02 pm »
Cytuj
n Brakuje Ci jeszcze wiedzy, ale to przyjdzie z czasem.



Wiesz, to nie było zbyt miłe.


draco_volantus

  • Juror
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 1535
  • quid?
    • Zobacz profil
Re: Z PEWNOŚCIĄ nie jesteśmy sami..
« Odpowiedź #103 dnia: Sierpień 29, 2006, 12:48:45 pm »
W oryginale powiedzial to szerlok holms o jakimś francuskim detektywie.
Miał zmysł obserwaci i dedukcji, a wiedza miała mu przyjsć z czasem, czyli był to bardzo miły komplement, mi tu może fakt nie do końca wyszło jak chciałem :)
I want my coffee hot and world revolution I caused not happening during my life.

maziek

  • YaBB Administrator
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 10940
  • zamiast bajek ojciec mi Lema opowiadał...
    • Zobacz profil
Re: Z PEWNOŚCIĄ nie jesteśmy sami..
« Odpowiedź #104 dnia: Sierpień 29, 2006, 01:09:52 pm »
Cytuj
W oryginale powiedzial to szerlok holms o jakimś francuskim detektywie.
Miał zmysł obserwaci i dedukcji, a wiedza miała mu przyjsć z czasem
Rzecz w tym draco że od pewnego wieku wiedza raczej wychodzi niz przychodzi :P
Jest wolność, więc każdy ma prawo być idiotą!
© Krzysztof Grabowski, DEZERTER