Autor Wątek: no nie mogę...  (Przeczytany 474625 razy)

Q

  • Juror
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 14080
  • Jego Induktywność
    • Zobacz profil
Odp: no nie mogę...
« Odpowiedź #1365 dnia: Grudzień 20, 2021, 03:46:00 pm »
Dobra, niech mi ktos powie, ze to jest jakis fake, kabaret, czy cos w ten desen

Ale z czego się właściwie śmiejesz, facet robi to samo co Ty - nie ogląda się na to, co mówi druga strona, tylko uparcie powtarza swoje  ;).
"Wśród wydarzeń wszechświata nie ma ważnych i nieważnych, tylko my różnie je postrzegamy. Podział na ważne i nieważne odbywa się w naszych umysłach" - Marek Baraniecki

xetras

  • Senior Member
  • *****
  • Wiadomości: 421
    • Zobacz profil
Odp: no nie mogę...
« Odpowiedź #1366 dnia: Grudzień 21, 2021, 09:01:38 am »
~ a priori z zasady jak ? ~

Lieber Augustin

  • God Member
  • ******
  • Wiadomości: 1814
    • Zobacz profil
Odp: no nie mogę...
« Odpowiedź #1367 dnia: Grudzień 21, 2021, 12:24:13 pm »
Trochę jak w starym dowcipie:

Jak wiecie, Żydzi na pustyni żywili się manną. Miała ona, wspomina Pismo, smak miodu i nieznanych delicji o nazwie "capichit".
Gdy uczniowie pewnego chederu, studiując księgę Exodus, doszli do owego niepojętego określenia, rezolutny Berek stawia mełamedowi pytanie:
- Rebe, co znaczy słowo "capichit"?
Mełamed jest w nielada kłopocie, daje więc wymijającą odpowiedź:
- Uważaj, Berek! Kiedy Żydzi przebywali na pustyni, skończyła im się żywność. I wtedy Pan zesłał im mannę i ona wlaśnie smakowała jak "capichit" i miód.
- Ja to rozumiem - woła Berek - ja tylko nie wiem, co znaczy "capichit"...
- Jak to, ty nie wiesz! To przecież zupełnie proste! Słuchaj. Synowie praojca Jakuba przenieśli się do ziemi egipskiej, gdzie namiestnikiem był ich brat, Józef. Najpierw powodziło im się dobrze. Ale w późniejszych czasach bardzo dręczył ich srogi Faraon. Wtedy Mojżesz wywiódł ich na pustynię, a tam skończyła im się żywność. Więc Pan zesłał im mannę a ona smakowała właśnie jak "capichit" i miód...
- Tak, ja to rozumiem - upiera sie uczeń - ale co to znaczy "capichit"?
Mełamed ociera pot z czoła.
- Uf, ale ty masz zabitą łepetynę! A więc zapamiętaj sobie raz na zawsze! Bóg w sześciu dniach stworzył niebo i ziemię. Adam i Ewa zgrzeszyli i zostali wypędzeni z raju. A ich potomkowie nadal grzeszyli, dlatego Pan zesłał potop i tylko Noe ocalał. Ale ludzie w dalszym ciągu grzeszyli i chcieli sięgnąć do samego nieba. Wtedy pomieszały im sie języki i oni rozproszyli się po całym świecie. Abraham przeniósł się do Ur, a stamtąd do ziemi Kanaan. A gdy pewnego roku zapanował w tym kraju głód, synowie praojca Jakuba przenieśli się do ziemi egipskiej, gdzie namiestnikiem był ich brat Józef. Najpierw powodziło im się dobrze. Ale w późniejszych latach bardzo ich dręczył srogi Faraon. Wtedy Mojżesz wywiódł ich na pustynię, a tam skończyła im się żywność, więc Pan zesłał im mannę i ona smakowała właśnie jak "capichit" i miód...
Berek płaczliwie:
- Tak, rebe, ale właśnie co znaczy "capichit"?!
- Ach, ty nicponiu przeklęty! Co ty właściwie chcesz? Może mam ci opowiedzieć, co było przed stworzeniem świata?

 ;D

Q

  • Juror
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 14080
  • Jego Induktywność
    • Zobacz profil
Odp: no nie mogę...
« Odpowiedź #1368 dnia: Grudzień 21, 2021, 12:38:16 pm »
Dobrze, że nicpoń Berek nie był poliglotą, bo jeszcze by "capichit" jako "kapi(ący) shit" mógł odczytać, a to by smaczne nie było.. ;)

Serio natomiast - o ile w tym wątku wypada serio - anglojęzyczna Jewish Encyclopedia twierdzi, że manna smakowała po prostu jak wafle z miodem:
https://www.jewishencyclopedia.com/articles/10366-manna
Choć z innych źródeł wynika, że sprawa nie jest taka prosta:
https://www.chabad.org/library/article_cdo/aid/4463795/jewish/What-Was-the-Manna.htm
https://www.thecompassnews.org/2014/10/manna-heaven-taste-like/
« Ostatnia zmiana: Grudzień 22, 2021, 12:13:06 pm wysłana przez Q »
"Wśród wydarzeń wszechświata nie ma ważnych i nieważnych, tylko my różnie je postrzegamy. Podział na ważne i nieważne odbywa się w naszych umysłach" - Marek Baraniecki

Lieber Augustin

  • God Member
  • ******
  • Wiadomości: 1814
    • Zobacz profil
Odp: no nie mogę...
« Odpowiedź #1369 dnia: Grudzień 21, 2021, 07:37:19 pm »
Hmm. Od dziecka myślałem, że biblijna manna z nieba smakowała jak kaszka manna, czyli grysik :D

Oto ciekawe, nieortodoksyjne spojrzenie na wikt Żydów na pustyni:
http://biblializator.blogspot.com/2013/02/wj-16-jak-smakuje-manna-z-nieba.html

Q

  • Juror
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 14080
  • Jego Induktywność
    • Zobacz profil
Odp: no nie mogę...
« Odpowiedź #1370 dnia: Grudzień 21, 2021, 08:01:54 pm »
Od dziecka myślałem, że biblijna manna z nieba smakowała jak kaszka manna, czyli grysik :D

Ja też je za lat pacholęcych utożsamiałem ;).

Skądinąd... Autor przywołanej przez Ciebie analizy zastanawia się:
Cytuj
chwała Pana (swoją drogą ciekaw jestem, jak ona wygląda)
Widać, że - choć erudytą się zdaje - ani Blumricha nie czytał, ani Rafaela dorobku nie zna, ani nie oglądał paru innych obrazów... Inaczej coś by sobie wybrał... ;)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2021, 08:07:49 pm wysłana przez Q »
"Wśród wydarzeń wszechświata nie ma ważnych i nieważnych, tylko my różnie je postrzegamy. Podział na ważne i nieważne odbywa się w naszych umysłach" - Marek Baraniecki

Lieber Augustin

  • God Member
  • ******
  • Wiadomości: 1814
    • Zobacz profil
Odp: no nie mogę...
« Odpowiedź #1371 dnia: Grudzień 21, 2021, 08:54:55 pm »
Cytuj
chwała Pana (swoją drogą ciekaw jestem, jak ona wygląda)
Czemu na przykład nie tak? ;)
https://whyart.co/pl/blog/fotografia/25-najpiekniejszych-zdjec-kosmosu-zrobionych-teleskopem-hubblea#!

Smok Eustachy

  • Juror
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 1778
    • Zobacz profil
Odp: no nie mogę...
« Odpowiedź #1372 dnia: Grudzień 21, 2021, 09:12:39 pm »
Te zdjęcia są robione przez komputer.

Lieber Augustin

  • God Member
  • ******
  • Wiadomości: 1814
    • Zobacz profil
Odp: no nie mogę...
« Odpowiedź #1373 dnia: Grudzień 22, 2021, 08:37:11 am »
Te zdjęcia są robione przez komputer.
I co to zmienia?

Q

  • Juror
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 14080
  • Jego Induktywność
    • Zobacz profil
Odp: no nie mogę...
« Odpowiedź #1374 dnia: Grudzień 22, 2021, 09:58:05 am »
Cóż, S.E. pewnie chciał powiedzieć, że Amerykanów tam nie było, że Kubrick im to nakręcił ;) ;) ;).
"Wśród wydarzeń wszechświata nie ma ważnych i nieważnych, tylko my różnie je postrzegamy. Podział na ważne i nieważne odbywa się w naszych umysłach" - Marek Baraniecki

maziek

  • YaBB Administrator
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 12473
  • zamiast bajek ojciec mi Lema opowiadał...
    • Zobacz profil
Odp: no nie mogę...
« Odpowiedź #1375 dnia: Grudzień 22, 2021, 11:08:01 am »
Te zdjęcia są robione przez komputer.
To co wydaje Ci się, że widzisz - też jest robione przez komputer.
Człowiek całe życie próbuje nie wychodzić na większego idiotę niż nim faktycznie jest - i przeważnie to mu się nie udaje (moje, z życia).

Smok Eustachy

  • Juror
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 1778
    • Zobacz profil
Odp: no nie mogę...
« Odpowiedź #1376 dnia: Grudzień 22, 2021, 05:46:46 pm »
Te zdjęcia są robione przez komputer.
I co to zmienia?
że to tak nie wyglada

Lieber Augustin

  • God Member
  • ******
  • Wiadomości: 1814
    • Zobacz profil
Odp: no nie mogę...
« Odpowiedź #1377 dnia: Grudzień 22, 2021, 07:45:35 pm »
że to tak nie wyglada
Masz rację. Sądzę, że prawdziwa, kosmiczna gloria Domini jest o niebo piękniejsza i majestatyczniejsza od tej komputerowo-obrazkowej.

Smok Eustachy

  • Juror
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 1778
    • Zobacz profil
Odp: no nie mogę...
« Odpowiedź #1378 dnia: Grudzień 28, 2021, 12:17:33 pm »
« Ostatnia zmiana: Grudzień 29, 2021, 08:16:08 pm wysłana przez olkapolka »

maziek

  • YaBB Administrator
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 12473
  • zamiast bajek ojciec mi Lema opowiadał...
    • Zobacz profil
Odp: no nie mogę...
« Odpowiedź #1379 dnia: Styczeń 14, 2022, 09:25:34 am »
To dopiero jest joke...
https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/gigantyczny-wyciek-danych-z-wojska-ponad-17-mln-pozycji-w-internecie/1mknjtf,79cfc278


Z innej beczki dodam, że Korea Północna wprowadziła nakaz produkcji gnoju przez obywateli: "Pracownicy fabryk i przedsiębiorstw mieli za zadanie dostarczyć 500 kg obornika na osobę. Na >>domowy<< nawóz nadają się wszelkiego rodzaju ekskrementy, ludzkie lub zwierzęce, wraz z chwastami, śmieciami i popiołem. Wiosną zeszłego roku Radio Wolna Azja informowało, że poszukiwany jest także mocz. Komisja ds. zarządzania obszarami wiejskimi >>poinstruowała rolników, aby oddali swój mocz do zmieszania z kompostem<<. Pracownicy mieli przynosić dwa litry uryny na osobę dziennie, co było zapisywane w księgach. Teraz, aby przymusić ludzi do produkcji obornika, wymyślono, że na targowiska - będące dla Północnych Koreańczyków głównym źródłem zaopatrzenia - będą wpuszczane tylko osoby legitymujące się zaświadczeniem, że wypełniły limit. Władze prowincji Yanggang zarządziły też skrócenie czasu działania bazarów o godzinę, żeby było więcej czasu na produkcję gnoju."

Trochę musi tam śmierdzieć :) .
« Ostatnia zmiana: Styczeń 14, 2022, 09:33:52 am wysłana przez maziek »
Człowiek całe życie próbuje nie wychodzić na większego idiotę niż nim faktycznie jest - i przeważnie to mu się nie udaje (moje, z życia).