Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - NEXUS6

Strony: [1] 2 3 ... 183
1
Hyde Park / Odp: Wojna
« dnia: Luty 02, 2023, 07:33:53 am »
Cytuj
No dobra, kontynuując przykład ze ślubem:
niech, jak piszesz, ślubu udzielił nieuprawniony do tego urzędnik. Po krótkim czasie, dajmy na to, po dwóch miesiącach, małżonek sporządził akt darowizny, w którym zapisał część swoich dóbr doczesnych, w tym sporą posiadłość ziemską, na imię ukochanej małżonki. Dokument ów został zatwierdzony i przypieczętowany przez innego urzędnika, tym razem według wszelkich zasad sztuki i prawa, mucha nie siada.
Po upływie N lat facet umiera. Czy może w takiej sytuacji, powiedzmy, jakiś siostrzeniec zmarłego podważyć darowiznę i zażądać od wdowy zwrotu majątku?
Nie to zebym sie czepial metafory, ale jesli malzonek robi darowizne, to czy slub byl taki, czy smaki, czy w ogole byl, nie ma znaczenia, bo darowac mozna komukolwiek. Co innego gdyby darowane nie nalezalo do tego kto obdarowal. Albo majatek malzonka by przejela w ramach wspolnoty majatkowej, nie darowizny. Wtedy mozna by taki spadek kwestionowac, bedac krewnym, nawet jesli nastepny urzednik o tym nie wiedzial i przyklepal swoja pieczatke. Moze wtedy Rada Najwyzsza nie miala prawa uchwalic tego wczesniejszego dekretu? Co innego gdyby podjela decyzje o przekazaniu osobno, bez zatwierdzania wczesniejszego dekretu.

Cytuj
Naprawdę widzisz w tym tylko dobre serce, a wyciągnięcia wniosków z historii z Hitlerem ni chu-chu?
Zawsze dobrze wyciagac wnioski z historii. Np, bedac Polakiem dobrze wyciagnac wnioski z historii z Hitlerem w tle: Silne panstwa zawsze rozgrywaja slabe, na swoja korzysc, zwlaszcza w czasie wojny.

To jest bardzo interesujace:
https://scheerpost.com/2023/01/27/ukraines-zelensky-sends-love-letter-to-us-corporations-promising-big-business-for-wall-street/
 L.A., czy wiesz cos blizej o zmianach w prawie pracy na Ukr? Zelenski mowi o prywatyzacji i inwestowaniu najwiekszych graczy na Ukr: Black Rock, Morgan, Goldman Sachs. Jest to troche dzielenie skory na niedzwiedziu, bo wojna jeszcze trwa. Chyba ze dzieje sie cos za kulisami, o czym jeszcze nie wiemy. Wczesniej Ziemkiewicz mowil o Niemcach, ktore mogly by odbudowywac Ukr, jesli Rus wygra wojne. A z tej strony, inni gracze maja wchodzic na Ukr. Oczywiscie nie za darmo, pytanie jak na tym wyjda Ukraincy? Czy to bedzie dobre?

2
DyLEMaty / Odp: kłopoty z globalnym ociepleniem
« dnia: Luty 02, 2023, 06:25:19 am »
Powstał startup chcący klimat oziębiać:
https://www.technologyreview.com/2022/12/24/1066041/a-startup-says-its-begun-releasing-particles-into-the-atmosphere-in-an-effort-to-tweak-the-climate/
https://makesunsets.com/pages/about
Lubisz się bać, NEXIA? To się bój ;).
Wyglada mi to bardziej na pomysl na golenie frajerow, poprzez zbieranie datkow na ten cel. Biorac pod uwage zidiocenie populacji, to pewnie moga liczyc na grube wplywy. Musze nad czyms takim pomyslec. Swoja droga, wczoraj kupowalem bilet na samolot online i mialem opcje, zeby sie dobrowolnie opodatkowac przeciw CO2. Pokazali mi, ile tego CO2 moja podroz dostarczy i wyciagneli lapke po datek ;D

Cytuj
No właśnie to są teorie spiskowe (ustawki, męczeństwo pod publikę), a tu wystarczy prosta obserwacja, że policjanci bywają (czasami, nie zawsze, ale dość często) milsi dla przedstawicieli tzw. elit (i ich dzieciaków), niż dla przeciętnego obywatela (a już zwł. tego ze środowisk kryminogennych, który butnie się do nich odnosi), zaś obecność dziewuch potrafi im w ogóle rozum odebrać (ostatnio mamy w Polsce taki głośny medialnie przypadek).
Nie. Najprostrzym wyjasnieniem jest publicity stunt. Jest to powszechnie stosowana metoda i nie ma w tym nic nadzwyczajnego. ABC marketingu.

Cytuj
Zaraz: czy protest, do którego się odwołujesz, był legalny? Jeśli tak, to chyba dobrze, że policjantka - może prywatnie sympatyczka w/w ruchu - zachowywała się po ludzku? Jeśli nie był, to zamiast od razu spiskować wypadałoby najpierw prześwietlić jej światopogląd i ew. powiązania rodzinno-towarzyskie z siedzącymi.
No, to jest dopiero mnozenie bytow nad potrzebe. A moze ciocia, a moze sympatyczka... Wszyscy gliniarze sie tak zachowywali. Protest byl 100% nielegalny. Zlamali kilka obowiazujacych praw, np. sprowadzanie zagrozenia w ruchu drogowym, blokowanie drogi, sprowadzanie zagrozenia zycia i zdrowia (karetki nie mogly przejdzac). Nawet w jednym z wywiadow jeden z tych lajdakow odpowiedzial na pytanie o nieprzepuszczanie karetek, ze walka z katastrofa klimatyczna wymaga ofiar i jak ktos teraz umrze, to trudno, bo za chwile wszyscy umrzemy od klimatu. Z protestujacymi paszporty kowidowe, lockdowny, etc. gliniarze rozprawiali sie po ZOMOwsku. Z tymi- zupelnie inaczej. Stosujac najprostsze wyjasnienie: Tamci protestowali przeciw polityce rzadu, ci protestuja za polityka rzadu (net 0, 15 min miasta, odejscie od kopalin, etc.). Dodatkowo, oni utrudniaja zycie zwyklym ludziom i jest przeciwko nim ogromna niechec w spoleczenstwie:
https://www.youtube.com/watch?v=kHOr2WH7V1k
https://www.youtube.com/watch?v=Rewp2EXSL9k
https://www.youtube.com/watch?v=lm5HiEW5jxo
Takich akcji byla cala kupa, zawsze przeciw zwyklym ludziom i wsrod ludzi narasta niechec do nich i ich metod. Dochodzi tez kwestia bardziej subtelna, ale tez bardzo prosta: Wlasnie zaostrza sie prawo dotyczace protestow w UK. Jesli rzad chce by calosc spoleczenstwa przyjela takie prawo bez szemrania, wystarczy zwiekszyc niechec w spoleczenstwie przeciw protestom. W tym przypadku tym eko-czubom. Zapewne spodziewaja sie protestow przeciw przyszlej polityce rzadu, wiec przygotowuja sobie grunt prawny. Proste jak budowa cepa:
https://www.gov.uk/government/news/pm-takes-action-to-stop-disruptive-protests
Co jeszcze ciekawego w UK, wiec pewnie gdzie indziej tez: Kolejna teoria spiskowa, staje sie praktyka. Czyli jak pomysl lockdownu kowidowego zamienic w lockdown klimatyczny. Czytalem juz o tych pomyslach na poczatku lockdownow, jakie to blogoslawienstwo dla natury i klimatu, bo zamknieci w domach nie jezdza samochodami. Jak wiadomo Cambridge, Oxford i Londyn sa w awangardzie postepu. U mnie wprowadza niedlugo oplaty za korzystanie z samochodu, a nawet skuterka w obrebie miasta i okolic. W Londynie juz dawno to zrobili. A teraz w Oxford podzielili miasto na 6 stref, nie mozna opuscic strefy samochodem wiecej niz 100x/rok (jak na razie), jesli w domu sa 2 samochody to po 50x/samochod. To ten projekt 15 minutes city. Wladze tamtejsze bezczelnie stwierdzily, ze to ze ludzie glosowali przeciw nic nie znaczy, i tak to zrobia. W Cambrdge zrobili "konsultacje" zobaczymy, czy beda tak samo beszczelni jak Oxford, na pewno tak.

3
DyLEMaty / Odp: Korone zawirrowania
« dnia: Luty 02, 2023, 05:41:15 am »
Cytuj
Nie podważył ogólnie, a wskazał niedoskonałości metody (sprowadzające się do czynnika ludzkiego zresztą, tyle peer reviews warte, ile warci peers), w czym nie ma skądinąd nic dziwnego, bo perfekcja w naturze nie występuje.

Widziałem też paru innych prawdziwych naukowców stawiających - bądź wspierających - hipotezy w stylu Dänikena, "kwantowego" New Age, kreacjonizmu, itd. Tytuł - a nawet dorobek - naukowy jeszcze niczego nie gwarantuje.
O, i powoli, krok po kroku doprowadzilem Cie do slusznych wnioskow. Nie dziekuj 8) Tylko teraz pozostan konsekwentny i stosuj ta zasade metodycznie, do wszystkich badan i naukowcow, a nie tylko tych z ktorymi, w swojej pysze sie nie zgadzasz :) Np., w tym konkretnym przypadku zamiast nie wierzyc grupie peersow, moze bedziesz mniej latwowierny wobec tego jednego faktczekera.

Cytuj
Nic nie udaję, raczej podważam jego kompetencję - jako laika, po prostu - w zakresie zestawiania i analizowania danych.
Dobrze ze jestes mniejszym laikiem w tej dziedzinie od niego i (po raz trzeci zachecam) jestes na tyle kompetentny, zeby podwazyc to co mowil, na podstawie materialu zrodlowego.

Cytuj
No i teraz mieszasz, bo zaczynasz od Campbella, a kończysz ni z tego, ni z owego, na czym innym. Skądinąd: może dasz mi dobry przykład i odniesiesz się najpierw do wszystkiego, co linkowałem i tu, i w trakcie naszej dyskusji o mięsożerności?

Są to wyłącznie self-reporty, a więc bazują na metodzie, której wartość podważałeś*, ergo - nie rozumiem Twojego nagłego powoływania się na nie:
https://www.nature.com/articles/s41598-023-27405-w
https://www.thelancet.com/journals/lanepe/article/PIIS2666-7762(22)00250-2/fulltext
(Nawiasem: pierwsze z nich nie jest nawet prekursorskie:
https://jamanetwork.com/journals/jamapsychiatry/fullarticle/2796097
...więc i robienia z niego sensacji nie pojmuję.)

* Skądinąd dość słusznie, biorąc pod uwagę jakie optymistyczne self-reporty emitował dźwiękowo w atmosferę umierający Kaligula (jeśli wierzyć historycznej anegdocie).
Po prostu inny temat i zjawisko, poruszalismy 2 watki. Self reporting ma oczywiste ograniczenia, ale czasami jest jedyna dostepna metoda, wtedy margines bledu jest wiekszy. Co do miesa, jak nie? Przeciez walkowalem metody uzyte w badaniach. Tylko jedna miala rece i nogi, badajaca obecnosc hemzelaza w jelicie grubym, z tym ze oczywiscie tez byla skazona bledem przyjmowania innych pokarmow z miesem, sposobem przyzadzanie, etc. Zrob experyment: Najedz sie ogorkow kiszonych i popij piwem. Zreszta jedni twierdza, ze zwieksza, drudzy ze nie, albo nieznacznie:
https://academic.oup.com/ajcn/article/96/4/848/4576918
Tam: "Conclusions: Our study suggests a modest positive association between heme iron, total iron, and liver intakes and endometrial cancer risk; no statistically significant associations were observed for intakes of other red and processed meats and endometrial cancer risk. The Swedish Mammography Cohort was registered at clinicaltrials.gov as NCT01127698."
Natomiast niedobory zelaza sa powszechne (30% populacji swiata)
https://academic.oup.com/ajcn/article/74/6/776/4737451
A, choc Ci sie to moze nie podobac, heme iron jest najlepiej przyswajalna forma zelaza. Medycyna, biologia nie sa czarno-biale i zasada, ze cos czego potrzebujemy w nadmiarze szkodzi, jest powszechna. Ale, tutaj o kowidzie, wiec nie rozgaleziajmy watku na inne.

Cytuj
Doskonale wiadomo, że w rzadkich przypadkach. Jeśli masz dane wskazujące - jednoznacznie (czyli musi to być coś więcej, niż opublikowana w wątpliwej jakości pisemku, i/lub krytykowana za metodologiczne braki praca) na co innego, to zaserwuj je po prostu, zamiast wysilać się erystycznie...
Watpliwej jakosci, to jest ten rzucajacy inwektywy ptys, w ktorego sie zapatrzyles jak w wyrocznie (Q-style  :))
Smierc, czy ciezki przebieg kowida tez sa rzadkie, zreszta co to jest rzadkie? Poza tym wrzucalem badania juz dawno temu, chyba 3, czy 4, dotyczace malolatow, gdzie wyraznie to bylo pokazane. Podstawowa informacja: Inne grupy sa na to narazone inaczej. Najgorrzej reaguja maloletni faceci 15-25 lat +/-. Tutaj zapalenia serca i osierdzia siega circa 1/1.5-2k. Masz tu zebrana analize:
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/eci.13947

Cytuj
Punkty widzenia można mieć na to, czy dana zupa jest smaczna, lub kobieta - piękna. Gdy mowa o faktach, niezbyt widzę na nie miejsce.
Bo myslisz czarno-bialymi szufladkami. Te same fakty mozna roznie interpretowac i roznie oceniac.

Cytuj
A nie wynika to aby z tego, że wirus zmutował w mniej zabójcze (przynajmniej dla populacji, które były na niego wystawione, i w dużym stopniu zaszczepione) formy, a szczepionki kosztują, po prostu?
To czesc historii, nienajwazniejsza. Oficjalnie UK uznalo obecnie zjadliwosc covida na rowna grypie. Na grype promuja szczepionki od dziecka do starca, za darmo, wiec koszt nie jest czynnikiem. Wirus jest oczywiscie slabszy niz byl, naturalna odpornosc robi swoje (chyba wszyscy juz przszli), wyszczepienie procentowe populacji wdluzszej skali czasu nie ma znaczenia, bo szczepionka dziala krotko i szybko traci sie ochrone. Natomiast ryzyko zwiazane ze szczepinka rosnie. Wiec, po dluuugim czasie, rzad troche zmadrzal i potwierdza to, co wszyscy nieulomni wiedza od dawna: Populacja nie jest w rownym stopniu narazona na skutki covida, wiec i szczepienia powinny roznicowac grupy.

Cytuj
Znów: mowa o populacji jak w poprzednim akapicie.
No i? Po prostu widac jak w praktyce ksztaltuje sie faktyczna skutecznosc szczepionek w populacji, jesli chodzi o zapobieganie smierci/hospitalizacji i czy warto sie szczepic.

Cytuj
Pytanie jeszcze na ile Twój opis był obiektywny, na ile zaś zawierał fakty przefiltrowane przez pryzmat Twojej - dość skrajnej - percepcji, jaka była Twoja postawa w przywołanych spięciowych sytuacjach,
100% obiektywny. Po prostu, gdy zapytany (zawsze nieprzyjemnie) odpowiadalem : "I'm exempt" (wylaczony z domniemanego obowiazku). Pozniej bywalo roznie, bo niektorzy probowali drazyc temat, albo stawiac ultimatum, ale to osobna, dluga historia.

Cytuj
Twoje próby wczucia się w putinowską logikę, jak doskonale wiesz.
"empatycznego nachylania się nad ludobójcami"
A, haha! Wiesz Q, jak to jest kiedy ktos probuje zablysnac i uzywa bardziej wyszukanych slow, ktore jednak zupelnie nie pasuja do kontekstu, bo ich znaczenie jest inne niz mowiacy sadzi i wywoluje to niezamierzony efekt komiczny? To Ty tak wlasnie masz ze swoja maniera (na co Ci juz dawno uwage zwracalem i w rozmowie z Toba zaczalem uzywac, bys poczul smak swojego lekarstwa) uzywania nietrafionych, przekombinowanych sformulowan, majacymi zdaje sie w zalozeniu wprowadzic jakis dodatkowy ladunek emocjonalny, przypisac mi jakies ukryte intencje i opisac (acz zawsze nietrafnie) moja ocene moralna zjawiska. Poza tym, nie prowokuj mnie w tej kwestii, bo uzyje Twoich wlasnych pogladow i bedzie bolalo ;D

4
Hyde Park / Odp: Co tępora, to mores...!
« dnia: Styczeń 31, 2023, 05:38:15 am »
Cytuj
Wolałbym być ściętym niż zaduszony penisem. Czy to trochę ratuje twarz forum?
Wrecz przeciwnie, dowodzi Twojej homofobii, chyba ze identyfikujesz sie jako kobita, to wtedy zasciankowosci i moheroberetowosci.

Cytuj
O co chodzi z vege?
No, tematy roznych dewiacji sie pojawily, wiec chcialem dorzucic skrajna...        ;D Przeciez jaja sobie robie ;D

Cytuj
Maziek, daj spokój, nexia za młoda by to pojąć...jak jej kiedy przypcha żyły, udarkiem czy tylko nadciśnieniem nagłym strzeli że gwiazdy zobaczy lub echolalię zaliczy - to pojmie bez gadania.
Ale, i bez wątku litościwego, czerwone zdecydowanie odradzam.
     
Zyly sie od miecha nie zapychaja, bardziej od wegli, zwlaszcza prostych. A najbardziej od stresu i braku poczucia humoru :D



Tojest zloto! Ten fragment: "Dawniej cos podobnego sie nie zdarzalo" Niby co tempora to mores, a tymczasem zawsze jest tak samo i ludzie tak samo to widza...

5
Hyde Park / Odp: Wojna
« dnia: Styczeń 31, 2023, 05:16:09 am »
Cytuj
Może i chodziło, nie wiem. Nigdy nie słyszałem o jakimkolwiek związku między rozmowami a wizytą Borisa. Wersja oficjalna jest taka, że rozmowy zostały zerwane z powodu zbrodni Rosjan w Buczy. I słusznie, moim zdamiem. Od samego początku chyba było jasne, że tam nie ma z kim rozmawiać.
Ta wizyta Borisa byla bardzo szybka, i niezapowiedziana w UK mediach. Czy jest, czy nie jest z kim rozmawiac to insza, ale chyba juz na pewno widac, ze gdyby nie pomoc zagraniczna, to wojna wygladala by inaczej, a moze juz by sie skonczyla na rzecz Rosji? Wiec jesli Boris obiecal Ukr to co potem dostala, to Zelenski mial znacznie latwiejsza decyzje do podjecia w kontekscie kontynuacji walki i niegodzenia sie na zadania.

Cytuj
Masz na myśli, z tym ogólnoukraińskim? Nijak nie było. O ile wiem, nikt o niczym nie pytał, nikt nie zwracał się do Kijowa z propozycją o przeprowadzenie referendum ogólnokrajowego, zgodnie z konstytucją. Zresztą to byłoby śmieszne. Jaka konstytucja? Jakie prawo? "Referendum" na aneksowanym Krymie to sprawka Rosji, i przeznaczone przede wszystkim na użytek wewnątrz Rosji, by stworzyć pozory legitymności tego co zaszło.
No tak. Moglo by to miec sens przed aneksja jedynie. Czyli Rus wojska nieoficjalnie byly na Krymie (zielone ludziki), ale chyba w b. malej liczbie od lutego 2014 a potem w marcu Krym proklamowal niepodleglosc (nielegalnie) i zaraz potem "poprosil" o przylaczenie do Rus? Byly jakies ruchy separatystyczne na Krymie przed pierwsza wojna w2014?

Cytuj
W dobre serce może i nie. Ale w chęć pomagania napadniętym...?
Czyli dobre serce  ;)

6
DyLEMaty / Odp: Filmy SF warte i nie warte obejrzenia
« dnia: Styczeń 31, 2023, 04:42:00 am »
Ten, akurat chyba przegapilem, ale sporo podobnych ogladalem i poszczegolnych z tego filmu znam. Natrafilem tez na ten kanal:
https://www.youtube.com/@Igor_Triglav/videos
Tematyka znacznie starsza, slowiansko-wikingowska.
Zaciekawilo mnie, czy wczesniej historia experymentalna tez byla popularna, czy to dosc nowy trend? Liv?

7
DyLEMaty / Odp: Korone zawirrowania
« dnia: Styczeń 31, 2023, 04:33:14 am »
Cytuj
Tylko działanie tych konkretnych peers.
Podwazyl tez ogolnie. A jaki stopien experctwa ten typ reprezentuje, ze moze podwazac grupe specjalistow?

Cytuj
Że było obliczone, albo spowodowane to jest Twoja - mocno subiektywna - teza, w dodatku podlana takim emocjonalnym sosem, że hoho. Ja tam widzę częściowo próby uświadomienia ludności zagrożenia, częściowo - typowe medialne grzanie tematu, owszem, dość intensywne, bo tenże dotykał wszystkich. Oraz próby opanowania sytuacji - owszem, nie zawsze trafne - bazujące na kalkulowaniu mniejszego zła.
W UK dzien w dzien bylismy straszeni modelami przedsdtawianymi przez rzadowych "expertow",z ktorych zaden sie nie sprawdzil (taksrednio liczac 10-ciokrotnie), scenami z Chin gdzie ludzie padali trupem na ulicy, masowymi grobami, ktore okazywaly sie sciema, nawet aktywna komunistka - socjolog, ktora byla w rzadowej grupie "expertow" tworzacych "strategie" covidowa przyznala otwarcie, ze pomysl masek byl czysto psychologicznym zagraniem, zeby ludzie nie zapomnieli o zagrozeniu. Typowo mediaolne grzanie temnatu, mowisz? Czyli przyznajesz ze chodzilo o strach? Jak wiadomo nic tak nie ozywia wiadomosci jak swiezy trup. Ale przy okazji mediow niezapomnij uzyc swojej brzytwy, pamietajac ze media zarabialy bardzo gruba kase na rzadowych reklamach covidowych.

Cytuj
Może akurat tam, gdzie żyłeś
Tak wlasnie, doswiadczalem tego osobiscie i moze w Twojej okolicy jedynie bylo inaczej. Na ludzi spadlo jakies kompletne zidiocenie i chec dyrygowania innymi, czesto w agresywnej formie. Mialem 3 sytuacje  konfrontacji, bo nie nosilem maski, o niezliczonych "death stare"nie wspominajac.

Cytuj
A bo ja z młotkiem za nim ganiam? Przypominam po prostu, że nie jest lekarzem, ani - tym bardziej - epidemiologiem; specjalistą od wakcyn - również nie.
Po co udajesz znowu? On nic swojego nie publikuje, jedynie wyszukuje ogolnie znane badania i je przedstawia. Wystarczy spojrzec na jego kanal, albo czyjkolwiek inny, zeby znalezc badanie, potem juz mozna do zrodla. Jak mowilem, jesli sie czujesz na silach to zmierz sie bezposrednio z badaniami, a nie probujesz strzelac do poslanca, omijajac meritum. Tak w ogole, to w pierwszych fazach byl bardzo pro vakcyny, pro-lockdown, etc. Po prostu nie jest slepy i jak wielu innych, po poczatkowej fazie oglupienia, wrocil do zmyslow.

 
Cytuj
Znasz chyba całokształt jego wypowiedzi, i sam je w szczepionkowym kontekście przywołałeś (to tak a propos udawania głupiego ;)).

https://healthfeedback.org/claimreview/studies-covid-19-vaccination-doesnt-increase-risk-death-misleading-video-europe-excess-death-john-campbell/
Kombinuj, kombinuj... Czepiaj sie tego kto mowi o badaniu, zamiast badania... Co innego pisales i odnosiles sie do tego, konkretnego nagrania, wiec nie sciemniaj.
I, na Croma, daj sobie spokoj z tymi faktczekersami. Nie wiem czy od nich przyjmujesz ta maniere omijania meritum, czy Ci oni imponuja uzywaniem tej maniery, bo zgadza sie z Twoja? Nie odniesiesz sie do badan z tego linka, dotyczacych dlugiego covida? Dla zachety powiem, ze zobaczysz tam prawdziwego lekarza i naukowca, w zwiazku z czym badania ktorych on nie robil maja inna wage, niz te ktorych nie robil Campbell  ;D  ::):
https://www.youtube.com/watch?v=bCi9Xpag4FM

Cytuj
Brzytewka, mój drogi. Skoro wiem, że w atmosferze krąży nowy patogen, wywołujący m.in. objawy zakrzepowe, to w sposób naturalny ustawiam go w roli pierwszego podejrzanego
W atmosferze krazy tez nowa szczepionka, o ktorej doskonale wiadomo ze wplywa negatywnie na serce, uklad krazenia i nerwowy. Ale oczywiscie, ten rejon jest zabroniony do sprawdzania, bo to jedyny lek w historii medycyny,  ktory nie ma skutkow ubocznych  ???

Cytuj
Może zastanów się lepiej z czego wynika Twoja potrzeba trollowania (do uprawiania którego się sam przyznawałeś) i empatycznego nachylania się nad ludobójcami? ;)
Moze lepiej sie zastanow, co wynika z tych badan?
Moje trollowanie Ciebie, niezgadza sie z zalinkowana definicja trollowania. Staralem sie w Tobie poruszyc inny punkt widzenia. Moze powinienem uzyc innego slowa? Jakos trollowanie najbardziejmi pasowalo. A, niestety psychopata nie jestem, robilem sobie niedawno test i liczylem na gruba psychopatie, tymczasem okazalo sie ze jestem sporo ponizej sredniej (psychopatia jest spektrum). Empatyczne nachylanie sie nad ludobojcami? O co chodzi?

Aktualnie, w UK zalecenie jest by w ogole nie podawac kolejnych dawek eliksiru ludziom pponizej 50, o ile nie sa w grupie ryzyka. W Danii juz zdaje sie od dawna. Powoli, powoli z przymusu szczepien i zalecen dla wszystkich, przesuwamy sie na drugi koniec skali:
https://www.gov.uk/government/publications/jcvi-updated-statement-on-the-covid-19-vaccination-programme-for-autumn-2022/joint-committee-on-vaccination-and-immunisation-jcvi-updated-statement-on-the-covid-19-vaccination-programme-for-autumn-2022

Tojest b. ciekawe. Dane pokazujace ilu ludzi (w poszczegolnych grupach) trzeba zaszczepic zeby zapobiec 1 trafienia do szpitala na covid. Oczywiscie smierc bedzie jeszcze nizsza liczba:
https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1131409/appendix-1-of-jcvi-statement-on-2023-covid-19-vaccination-programme-8-november-2022.pdf

8
Hyde Park / Odp: O muzyce
« dnia: Styczeń 30, 2023, 05:49:37 am »
Siromahe znam, niezly jest, mam go na skladance rowerowej. Tak w ogole, wrzucalem tutaj Ukr folk, zanim to bylo modne. Order sie nalezy 8)
Tymczasem, na czasie, Koniec Swiata:
https://www.youtube.com/watch?v=Ur85Ru45RFs

9
Hyde Park / Odp: Wojna
« dnia: Styczeń 30, 2023, 05:35:29 am »
Cytuj
Cytuj

    I jeszcze pytanko: Zdaje sie, ze na poczatku Kwietnia Zelenski mial siadac do rozmow z Putinem/jego przedstawicielem, ale zaraz po wizycie Borisa Johnsona ten pomysl sie zmienil. Wiesz cos blizej o tym?

Nic mi o tym nie wiadomo.

Tutaj o rozmowach pokojowych:
https://www.ft.com/content/7b341e46-d375-4817-be67-802b7fa77ef1
https://www.bbc.co.uk/news/world-europe-60916098
https://www.dw.com/en/ukraine-and-russia-hold-third-round-of-talks/a-61039008

Wizyta Borisa 9 Kwiecien 22:
https://www.youtube.com/watch?v=AktiXALmWjU
https://www.gov.uk/government/news/prime-minister-pledges-uks-unwavering-support-to-ukraine-on-visit-to-kyiv-9-april-2022

Fiasko rozmow pokojowych, 12.04.22
https://www.aa.com.tr/en/russia-ukraine-war/putin-says-ukraine-changed-its-stance-from-istanbul-peace-talks/2561918
Wyglada na to, ze ta wizyta miala jakis przelomowy charakter. Moze chodzilo o obietnice pomocy militarnej i finansowej takze od USA, w prawie nieograniczonym zakresie. Ale na co graja USA i UK (glownie USA) tak konkretnie? Bo przeciez nikt nie wierzy w ich dobre serce?


Cytuj
Owszem, ARK ma takie prawo, ale to prawo realizuje się drogą referendum ogólnoukraińskiego, a nie lokalnego. Zatem od strony formalnej Ukr słusznie nie uznała rezultatów tego, co zaszło na terytorium ARK w 2014.
Zacytuję Konstytucję Ukrainy:
Rozdział III, Art. 73. Wyłącznie w referendum ogólnoukraińskim rozstrzyga się sprawy zmian terytorialnych Ukrainy.

Rozdział X, Art. 134. Autonomiczna Republika Krym jest nieodłączną częścią składową Ukrainy. /.../
Art. 135. /.../  Akty normatywne Rady Najwyższej Autonomicznej Republiki Krym i decyzje Rady Ministrów Autonomicznej Republiki Krymu nie mogą być sprzeczne z Konstytucją i ustawami Ukrainy oraz powinny być uchwalane i realizowane zgodnie z Konstytucją Ukrainy, ustawami Ukrainy, aktami Prezydenta Ukrainy i Gabinetu Ministrów Ukrainy.
http://libr.sejm.gov.pl/tek01/txt/konst/ukraina.html
O, to wyjasnia. A jak bylo z tym referendum? Czy rzad Ukr odmowil Krymowi zrobienia takiego referendum, jak to bylo? I czy mogl zgodnie z prawem? Pytam poniekad w kontekscie niedawnego ref w Szkocji, bo Szkoci mieli referendum odnosnie wyjscia z UK i rzad UK wyrazil zgode.
Zastanawiam sie, czy na tych wschodnich terenach, ktore byly zamieszkane przez Rosjan glownie, jest cos waznego dla calej Ukr?

Cytuj
Nexia więc o co chodzi?;)
Zobacz:
https://forum.lem.pl/index.php?topic=1606.msg91433#msg91433
https://forum.lem.pl/index.php?topic=1606.msg91611#msg91611
Więc o co chodzi u Ciebie z tym adwokatem (tzw. ajerkoniak?;)) samego diabła...skoro Twój system robi się biało-żółty?
Wytłumacz się >:( ;D
He? Ja jestem prosty chlop - jak sie baba o cos czepia, to wiem ze jestem niewinny, a jak juz ezopuje, albo mowi "domysl sie", to juz na pewno. 8) Czyli, o co cho?

10
Hyde Park / Odp: Co tępora, to mores...!
« dnia: Styczeń 30, 2023, 04:41:10 am »
Moj, Boze! Co sie dzieje z tym forum? Najpierw 2 strony tluczecie o duszeniu penisami na smierc, teraz o scinaniu glow...  ;D Jaka nastepna perwersja? Weganizm? Oh, wait... ;D

11
DyLEMaty / Odp: Filmy SF warte i nie warte obejrzenia
« dnia: Styczeń 30, 2023, 04:03:11 am »
Cytuj
Ano, najlepszy kawałek kina sarmackiego od czasu "Ogniem i mieczem" (choćby już dlatego, że jedyny od wtedy nakręcony ;)).
Eee, nie. Przegapiles "Zrodzeni do Szabli"?
https://www.youtube.com/watch?v=tEhbhHdfzoY

12
DyLEMaty / Odp: Korone zawirrowania
« dnia: Styczeń 30, 2023, 03:53:37 am »
Cytuj
Nie skupiaj się na retoryce (tak, jak ja usiłuję pisząc z Tobą 8)), a na argumentacji, która nie jest podważaniem metody naukowej w ogóle, a tylko metodologii autorów zlinkowanej przez Ciebie pracy.
Podwazal peer review proces.

Cytuj
ylko gdzie widziałeś decyzje, które można uznać za dyktowane strachem, sądząc po towarzyszących im objawach paniki? Bo ja nerwówkę obserwowałem w pierwszych tygodniach, gdy obostrzenia były jeszcze wprowadzane - przynajmniej w PL - od niechcenia, za to działała samodyscyplina. Potem oglądałem raczej typowe dla naszego zakątka geograficznego przepisy sobie, życie sobie...
Glupiego udajesz? Cale zamieszanie okolocovidowe bylo albo wywolane strachem, albo obliczone na wywolanie i utrzymanie strachu. Maseczki, lockdowny, politycy, "experci" i TV od rana do nocy trabi o smierci, przymusowe szczepienia, zamykanie i niszczenie biznesow, gospodarki, kary, mandaty, skazywanie ludzi na smierc z powodu nieprzyjmowania przez lekarzy - to na poziomie gornym. Jednoczesnie oddolnie ludzie byli spanikowani: Przeskakiwanie na druga strone chodnika, albo na ulice, gdy mijani, maski na gebach podczas samotnej jazdy samochodem, albo rowerem, no i moje ulubione: Skakanie do ludzi bez maski z lapami, albo proby uzywania domniemanej wladzy nad innymi. Strach byl wszedzie. Oczywiscie z czasem ludziom zaczelo przechodzic, bo nawet najwiekszy debil sie w koncu zorientuje w rozziewie miedzy przekazem, a rzeczywistoscia.

Cytuj
A co do filmiku... Pomijając chwilowo, że to Rosja (gdzie dość typowa jest mentalnosć "skoro bije, widać ma prawo...")... Pytanie czy działał czysty lęk przed przemocą, czy raczej skombinowane z nim poczucie "ja też nie jestem w porządku".
Ta "ruska mentalnosc" w czasie covida rozlazla sie dosc powszechnie. Z jednej strony strach, z drugiej wielu malych Hitlerkow i Stalinkow zweszylo swoja okazje, zeby sie uaktywnic.

Cytuj
Skąd u pana profesora pielęgniarstwa
Jeszcze sie nie nauczyles, zeby nie atakowac poslanca? On jedynie przedstawia oficjalne dane. Zawsze mozesz siegnac do zrodel i podwazyc je merytorycznie, o ile czujesz sie na silach i masz odwage.

Cytuj
że to akurat od szczepionek, a nie od bezobjawowego (i w związku z tym przechodzonego) COVID-u? Być może ryzyko skalkulowano zbyt pospiesznie (choć bazując na tym, na czym się wówczas dało)?
Gdzie on twierdzi ze ta zwiekszona smiertelnosc bierze sie ze szczepionek? Konkretnie? To raz. Dwa: Skad wiesz, ze szczepionki nie maja z tym nic wspolnego?

Bezobjawowy (czyli niewywolujacy choroby), przechodzony covid jako cichy zabojca? Skad Ty bierzesz te pomysly? Moze to wynika z Twojej konstrukcji psychicznej? ;):
https://www.youtube.com/watch?v=vWWuChgxXW0

Cholera, gdybym byl podatny na propagande strachu, jak Ty, to bym sie mocno martwil: Pierwszego covida przeszedlem lekko, drugiego w ogole nie czulem, ergo musze byc mocno zagrozony. Ale zobaczmy jak ten dlugi covid sie ksztaltuje:
Cytuj
https://www.youtube.com/watch?v=bCi9Xpag4FM

Tak jak sadzilem (i wielu innych) zwiekszona smiertelnosc wystepuje wszedzie indziej, nie tylko UK:
https://www.youtube.com/watch?v=av4Ej6om0WI

 

13
DyLEMaty / Odp: Filmy SF warte i nie warte obejrzenia
« dnia: Styczeń 25, 2023, 07:37:50 pm »
Ten Diabeł Łańcucki, całkiem przyjemnie się ogląda. Podobają mi się te polskie, krótkie formy, robione amatorsko. Może tęsknię za ojczyzną?  ::) Obejrzałem serial "Kruk", bardzo dobry.
W temacie SF, ten nowy serial, na podstawie gry, "The Last of Us": Pierwszy odcinek nie najgorszy. W zasadzie zwykle zombie, tyle że grzyb a nie wirus, ale może z powodu pochodzenia od gry kilka ciekawych ujęć kamery, co daje pewną nowatorskość.

14
DyLEMaty / Odp: Korone zawirrowania
« dnia: Styczeń 25, 2023, 07:26:50 pm »
Cytuj
    Ale to, co ludzie robią (i myślą) z powodu takiego zmęczenia niekoniecznie jest racjonalne, więc trudno używać tego jako argumentu
A to co ludzie robią pod wpływem strachu?

https://twitter.com/i/status/1617950277684035587

15
Hyde Park / Odp: Wojna
« dnia: Styczeń 24, 2023, 06:21:30 am »
Cytuj
A co znaczy "odzyskać dla Rus to, co stracił ZSRR"? Co ma Rus do ZSRR? Czy to jedno i to samo? Formalnie rzecz biorąc, CCCP był związkiem dobrowolnym, i zgodnie z konstytucją, każdy subiekt związku miał prawo do wyjścia z jego składu w dowolnej chwili. Również formalnie Ukr skorzystała z tego prawa w 1991. Zatem Rus nie może wysuwać żadnych roszczeń terytorialnych wobec Ukr w kontekście rozpadu ZSRR.
To znaczy, ze zalezy jak kto mysli o kontynuacji panstwa. Czy ZSRR sie definitywnie skonczylo i FR to cos zupelnie nowego, czy jest jakas kontynuacja? Czy Ukraina nie istniala wczesniej zupelnie, bo byla sowiecka republika i powstala z niczego, czy jednak przeszla ewolucje z republiki w panstwo? Czy obecna Polska to PRL po ewolucji, czy zupelnie niezwiazane z PRL panstwo? 
FR nie powinno wysuwac zadnych roszczen terytorialnych wobec Ukr, ale co jakie panstwo moze, to zalezy od jego sily. Ty sadzisz, ze nie powinno, ja sadze ze nie powinno, ale Putin najwyrazniej sadzi co innego. Ma najwidoczniej ambicje imperjalistyczne i nie cofa sie przed uzyciem wojny jako narzedzia, bydlak. I w tym kontekscie moze mu sie wydawac, ze Rosja, kiedy przestawala byc ZSRR stracila terytoria, wplywy, sile i on to teraz chce odkrecac, po trupach jesli trzeba. Zapewne gdyby wladza w Ukr byla na jego sznurku (czy tak nie bylo przed euromajdanem?) to zadnej wojny by nie bylo i Putinowi wystarczylo by sterowanie Ukr z tylnego siedzenia? A ze Ukr chciala sie (w wiekszosci) wyswobodzic spod wplywow Rus i chciala "do zachodu", Rus zintensyfikowal dzialania zapobiegajace temu, lacznie z wojna. Oczywiscie nie zwalam winy za wojne na Ukr, w razie gdyby ktos glupio probowal mi to wmawiac  >:(
O ile wiem, sowieckie republiki dzielily sie na takie z "prawem wychoda" i takie bez tego prawa, gdzie Ukr miala to prawo. To prawda? Przy okazji, podczas edukowania sie w temacie natrafilem na informacje o Krymie:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Autonomiczna_Republika_Krymu#Status_polityczny
Mam wiec pytanie, czy Autonomiczna Republika Krymu miala formalnie "prawo wychoda" z Ukr, jak Ukr z ZSRR? Wiem ze Ukr nie uznala referendum, ale od strony formalnej jak to jest?
I jeszcze pytanko: Zdaje sie, ze na poczatku Kwietnia Zelenski mial siadac do rozmow z Putinem/jego przedstawicielem, ale zaraz po wizycie Borisa Johnsona ten pomysl sie zmienil. Wiesz cos blizej o tym?

@Miazo
Cytuj
Rozumiem, ale ja akurat przychodzę tutaj poczytać autentyczne opinie użytkowników, a nie dla ćwiczeń erystycznych. Szkoda mi już prądu na to.
Nie, nie. To nie tak. Z mojej strony to nie sa cwiczenia erystyczne, po prostu uznaje ze moge duzo nie wiedziec, mylic sie i dlatego nie chce wyrabiac sobie opinii na podstawie niepelnych danych, oraz jednostronnego patrzenia na sprawe. Licze tez na zdobycie wiedzy podczas dyskusji.

Cytuj
Co to za źródła?
Zadne scisle. Dlatego wlasnie wlazlem na pelny tekst i jesli chodzi o traktat o nierozprzstrzenianiu broni atomowej, nic o NATO tam nie ma. Ale znalazlem traktat o przyjazni Ukr-Rus z 1997, Str 172 w PDF:
https://treaties.un.org/doc/Publication/UNTS/Volume%203007/v3007.pdf
https://treaties.un.org/Pages/showDetails.aspx?objid=0800000280401fbb
Dosc ogolnikowy, a przy tym strasznie pozytywny ::) proklamujacy scisla wspolprace, prawie jak Ukr-Rus unia europejska  :) i tam jest punkt 6:
"Each High Contracting Party shall refrain from participating in, or supporting, any actions
directed against the other High Contracting Party, and shall not conclude any treaties with third
countries against the other Party. Neither Party shall allow its territory to be used to the detriment
of the security of the other Party."

Gdzie ten punkt moglby Putin wykorzystywac jako pretekst, w ujeciu rozszerzania NATO, jako paktu wrogiego Rus. Ogolnie, warto poczytac bo krotkie, a zarazem jak pieknie to wygladalo na papierze, te 20 pare lat temu  :'(

Cytuj
Rzecz jasna, nie mam pojęcia jak będzie. Ale co do użycia bomby atomowej, wydaje mi się, że gra Putina została przejrzana jako blef i nie ma on - poniekąd jak każdy, kto przelicytował - dobrego wyjścia. Bomby nie użyje, bo między innymi: 1. militarnie nie ma to większego sensu (można zniszczyć tylko jakąś stosunkowo małą część armii przeciwnika), 2. gdyby jej użył, to - jak mniemam - NATO/USA ma (bo musi mieć) na taki scenariusz jakąś stosowną, mocną odpowiedź (nie wiem: pełna dominacja powietrzna nad Ukrainą, zniszczenie Floty Czarnomorskiej, etc.), 3. Chiny dały już mu znać, że sobie tego nie życzą.
Tez uwazam, ze atom jest malo prawdopodobny, przynajmniej puki co. Ale co bedzie, kiedy sytuacja sie jakos zmieni? Zagrozenie, w sensie jakby juz do tego doszlo, jest ostateczne, w sensie wagi - w rodzaju sadu ostatecznego dla ludzkosci. No i wlasnie sens militarny jest teraz zaden. To co wrzucil Smok (Ziemkiewicz) jst bardzo ciekawe. Podal on tam informacje, ze Rus przeznacza na ta wojna ekwiwalent 5% PKB rocznie, a Ukr 50%. Co oznaczalo by, ze bez bezustannej kroplowki innych panstw Ukr nie ma szans bronic sie i w razie odciecia tejze, koniec i porazka nastapi b. szybko. Pozostawala by jedynie jakas wojna partyzancka, a la Afganistan, jak mi sie wydaje.
Pisales wczesniej o proxy wars pomiedzy USA i Rus/ZSRR, uwazasz ta wojne, przynajmniej w czesci, za taka wlasnie?

Cytuj
Nie uważam też, że Putin to wariat. Chociaż jego wystąpienia i decyzje mogą wspierać taki jego odbiór, ale pewnie a) wie pewne rzeczy, których my nie wiemy, b) części rzeczy pewnie jednak nie wie (bo go doradcy okłamują bądź izolują od informacji: patrz stan armii przed inwazją), c) jest to być może także element pewnej gry, w której kreuje się go na nieprzewidywalnego przeciwnika (a więc: bez części ograniczeń np. moralnych), d) być może wpływ na to ma też jego wiek i stan zdrowia (znowu, ile w tym prawdy, w tym momencie nie wiadomo). Ale uznanie "hipotezy wariata" nie prowadzi do niczego w dyskusji, bo ten sposób można uzasadnić każdy scenariusz ("ustępujmy mu zawsze, bo jak nie, to...").
Zwracalem wlasnie na to uwage od poczatku. Takie podejcie jest bez sensu.

Cytuj
Tu nie ma sprzeczności - pod warunkiem, że się przyjmie, iż za całym wywodem stoi zawoalowana sugestia, że za "trupy, sieroty i nieszczęścia" na Ukrainie odpowiedzialne jest NATO.
Piles? Nie pisz! :D Co sie czepiasz, przeciez wyjasnilem?

Cytuj
To nie ma wiele do rzeczy. Zachód przedstawia swoją ofertę, Rosja swoją, a Ukraina - wybiera. I tyle. Nikt Ukraińców nie przymusza do wchodzenia do NATO czy UE, sami chcą. A chcą między innymi dlatego, że za sąsiada mają państwo-złodzieja-bandytę. Gdyby Rosja była normalnym krajem, NATO nie byłoby potrzebne.
O, przetrzezwiales. I od razu sensowniej.

Cytuj
maziek,
co "za czyim"? Brauna i Michalkiewicza!  ;D
 A swoją drogą - od kiedy z Nexa taki pacyfista?  ;D
Musisz ich duzo i namietnie czytac/sluchac. Brauna wypowiedzi kojarze b. slabo, Michalkiewicza od dawna nic nie czytalem, ale drzewiej i owszem, i pisal bardzo sprawnie. Nie wiem jaka maja obaj panowie opinie o tej wojnie, ale skoro jestes taki biegy w ich opiniach, to zreferujcie kolego laskawie :) A pacyfista jestem od dziecka. Juz w podstawowce doprowadzalem nauczycielki polskiego do placzu, odrzucajac patriotyczne uniesienia wojenne jako wartosc pozytywna
"A na wojnie świszczą kule,
Lud się wali jako snopy,
A najdzielniej biją króle.
A najgęściej giną chłopy."
Moze Ty jestes gotowy dla zasady walczyc ze zlym Putinem do ostatniego Ukrainca, ale ja bym wolal zeby sie ta wojna skonczyla jak najszybciej. Wiem, wiem... wredny jestem

Smok
Cytuj
To było na tapecie na jesieni 2021 roku i jakby dil stanął to bylibysmy skończeni. USA zaś rozwiązałoby sobie ręce oddając Europę pod kuratele niemecko-soviecką. Zgodziliby się na NordStrimy, Europa Wschodnia do Rosji itp.
Ale: tu wchodzi Feliks Koneczny i cywilizacja turańska. USA nigdy nie dogadali się z bolszewią w ten sposób, bo Rosja to nie amerykańska kancelaria prawna: na koncepcję, że złożymy propozycję, wy trochę ustąpicie, my trochę ustąpimy i będzie kompromis ruskie reagują eskalacją żądań bo jest ona dla nich przejawem słabości. I zażądali wycofania się USA za Odrę, wycofania broni atomowej przez Stany z Europy, itp. O czym wklejałem materiały.

USA chciało, żeby Rosja zgodziła się na rolę junior partnera i przeszła do obozu antychińskiego.

Teraz to wszystko jest nierealne.
Jedyna droga na uniknięcie agresji i cierpienia to takie pokonanie Rosji, żeby nie była zdolna do agresji.
A myslisz, ze jesli Rus zacznie odczuwac coraz mocniej i bolesniej skutki polityki USA, to nie wroca do rozmow z USA w sprawie Chin? Bo, widzisz ja w ogle nie sluchalem/czytalem polskich analiz sytuacji, jedynie UK i USA, ten Ziemkiewicz to byl pierwszy. I w zasadzie wszyscy powazni analitycy z USA zgodnie twierdza, ze glownym wrogiem i celem sa Chiny. I jesli cokolwiek da im nad Chin przewage, ta porzuca Ukr migiem. Moga grac na 2 strategie: Oslabic Rus na tyle, zeby nie mialy sily pomagac Chin, albo na tyle, zeby stwierdzili, ze lepiej wejsc w sojusz z USA przeciw Chin. Bo (jak twierdza) Rus tez sa naturalnym wrogiem Chin. Swoja droga, rownie dobrze moga sie przeliczyc i pchnac Rus w ramiona Chin, a wtedy beda musieli walczyc 1 na 2. Zdaje sie ze obecnie Rus sprzedaja gaz i rope wlasnie Chinom i Indiom (miedzy innymi). W 3 pierwszych kwartalach 2022 mieli rekordowe przychody z ropy i gazu, teraz zaczynaja im spadac. Rubel tez stoi przyzwoicie w stosunku do dolara i euro, po bardzo krotkim tapnieciu (przegapilem szanse, ale na pewno odpowiedni ludzie zrobili fortuny) jest nieslabszy niz w ostatnich 5 latach, wiec nie wiem czy prowadzac wojne tak jak teraz, nie wykrwawia Ukr i nie wygraja tej wojny, tak jak mowil Ziemkiewicz. Jak wiec pokonac Rus tak, zeby jak napisales "nie byla zdolna do agresji" nie eskalujac jej jednoczesnie?

Strony: [1] 2 3 ... 183