Autor Wątek: Gry najlepszym nośnikiem idei?  (Przeczytany 3666 razy)

maziek

  • YaBB Administrator
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 11773
  • zamiast bajek ojciec mi Lema opowiadał...
    • Zobacz profil
Odp: Gry najlepszym nośnikiem idei?
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 19, 2020, 03:43:51 pm »
Etam, to pewnie z po.
Jest wolność, więc każdy ma prawo być idiotą!
© Krzysztof Grabowski, DEZERTER

olkapolka

  • YaBB Administrator
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 5533
    • Zobacz profil
Odp: Gry najlepszym nośnikiem idei?
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 23, 2020, 11:20:56 pm »
A ostatnio to:
https://m.youtube.com/watch?v=JydKvlVG1wk&t=56s
Fiuu...
Ciekawe z jakiego przedmiotu to poleci? Biologia? Farmacja? Przedsiębiorczość?;)))
Mężczyźni godzą się z faktami. Kobiety z niektórymi faktami nie chcą się pogodzić. Mówią dalej „nie”, nawet jeśli już nic oprócz „tak” powiedzieć nie można.
S.Lem, "Rozprawa"
Bywa odwrotnie;)

Q

  • Juror
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 11841
  • Jego Induktywność
    • Zobacz profil
Odp: Gry najlepszym nośnikiem idei?
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 01, 2020, 03:35:06 pm »
Jak jesteśmy przy rodzimych grach, to odnotuję, że Cyberpunk (a dokładniej jego udostępniona recenzentom, ale wciąż surowa wersja) zbiera recenzje spod znaku "dobre, ale...":
https://polygamia.pl/gralem-w-cyberpunk-2077-bez-efektu-wow-ale-z-duzym-optymizmem/
https://antyweb.pl/cyberpunk-2077-juz-gralem-wrazenia-z-rozgrywki/
https://spidersweb.pl/2020/06/cyberpunk-2077-gameplay-pierwsze-wrazenia.html
https://www.dobreprogramy.pl/cyberpunk-2077-wrazenia-gameplay-rozgrywka,News,108551.html
https://www.gry-online.pl/S022.asp?ID=14004
https://www.komputerswiat.pl/gamezilla/artykuly/gralismy-w-cyberpunk-2077-najambitniejsze-rpg-ostatnich-lat-ktore-wymaga-licznych/fsk4c50
https://www.eurogamer.pl/articles/2020-06-25-gralismy-w-cyberpunk-2077-cd-projekt-red-znow-czaruje
Czyli, zapewne, wyjdzie z niego znośna rozrywka dla zwolenników tego rodzaju zabawy, ale nowym kandydatem na listę lektur raczej nie zostanie ;).

I dodam, że w polskiemu studiu Draw Distance powierzono zadanie rozgrzewania widowni przed premierą drugiej części kultowej w pewnych kręgach gierki o krwiochłonnych wampirach (zwanej Vampire: The Masquerade - Bloodlines*), i tak powstały dwie towarzyszące (choć stanowiące samodzielne całości) gry (czy też powiastki interaktywne), zatytułowane V:tM - Coteries of New York oraz V:tM - Shadows of New York:


(Jak kto będzie miał cierpliwość oglądać gejmpleje:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLs4Nmf7JpBBSa9uqVakNmCn0ulV9t1kl8
...albo po prostu zagra ;), zauważy, że z czasem - po przydługiej, prawdę mówiąc, rozbiegówce - pojawiają się - w pierwszej z nich, druga jeszcze nie weszła na rynek, więc trudno się wypowiadać... - wetknięte w dialogi, i w samą fabułę, niezgorsze - Dukaj też mógłby takie pisać - komentarze do korporacyjno-internetowo-medialnej rzeczywistości.
Stanowi to zresztą kontynuację tradycji w/w Bloodlines, tam też - pomiędzy naparzankami** - zdarzało się Pijawkom ciekawie gadać.)

* Pierwszy człon tytułów wskazuje jasno, że mamy do czynienia z historiami osadzonymi w RPG-owym świecie wykreowanym przez pana, który, choć - niewątpliwie - stał na ramionach Anne Rice, miał - zdaniem fachowców - nawet większy wpływ na wykreowanie obecnego wizerunku krwiopijów, niż ona:
https://journals.aau.dk/index.php/ak/article/view/2756/2221
https://ccc.ku.dk/employees/?pure=en%2Fpublications%2Fmark-reinhagens-foundational-influence-on-21st-century-vampiric-media(35636a79-e18e-4167-88c5-778ac12823d3).html

** Stanowiącymi, dodać trzeba, wynikłą z komputerowych konwencji, wulgaryzację oryginalnej idei wampirzej gry, co dobrze pokazuje poniższy tekst (traktujący, co prawda, o nowszej mutacji Maskarady - Requiem, ale...):
https://www.albany.edu/~theguild/vampire/pages/violence.html
A i ten niezgorzej:
https://www.albany.edu/~theguild/vampire/pages/maturity.html
« Ostatnia zmiana: Lipiec 01, 2020, 08:01:29 pm wysłana przez Q »
"Wśród wydarzeń wszechświata nie ma ważnych i nieważnych, tylko my różnie je postrzegamy. Podział na ważne i nieważne odbywa się w naszych umysłach" - Marek Baraniecki

Q

  • Juror
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 11841
  • Jego Induktywność
    • Zobacz profil
Odp: Gry najlepszym nośnikiem idei?
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 12, 2020, 11:13:08 pm »
Nie wiem gdzie to dać, może najbardziej tu pasuje? W bieżącym roku zaczęła świecić tryumfy, silnie inspirowana "Obcym" i "The Thingiem" (na statku kosmicznym jest Obcy podmieniec o morderczych instynktach - jego cel: wygubić załogantów, ich cel - go namierzyć starając nie wybić się nawzajem), dwuletnia już prosta gierka Among Us.
Przykładowy gameplay jak kto ciekawy:

Piszę zaś o tym m.in. dlatego, że ostatnio doczekała się fanfilmu:
"Wśród wydarzeń wszechświata nie ma ważnych i nieważnych, tylko my różnie je postrzegamy. Podział na ważne i nieważne odbywa się w naszych umysłach" - Marek Baraniecki