Ostatnie wiadomości

Strony: 1 ... 8 9 [10]
91
Hyde Park / Odp: Fotokawiarnia pod zardzewiałym robotem
« Ostatnia wiadomość wysłana przez olkapolka dnia Czerwiec 23, 2022, 12:26:20 am »
Jak teraz patrzę to miast Stali mogli dać Węglogród...
Ale nie,  myślę wręcz przeciwnie - nie hakerzy a celowa zmiana, która miała/ma pomóc uchodźcom.
Naprawdę sporo ich przewinęło się przez pobliski dworzec PKP i ten - autobusowy.
Nawet dzisiaj - chociaż tłoku nie było i byłam tam może z 10 minut - mijałam 4 ukraińskie rodziny.
Z drugiej...to chyba bez precedensu żeby w Guglu szukać czegoś w jednym języku a dostawać melanż dwóch :)
92
Hyde Park / Odp: Sebald - ziomek Eryki
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Q dnia Czerwiec 22, 2022, 11:58:15 pm »
93
Hyde Park / Odp: Fotokawiarnia pod zardzewiałym robotem
« Ostatnia wiadomość wysłana przez liv dnia Czerwiec 22, 2022, 11:42:07 pm »
Cytuj
- do wojny jednak nie pasuje - chociaż poniekąd pokazuje jej zasięg, konsekwencje.
Miałam dzisiaj kogoś odebrać z dworca autobusowego - chciałam sprawdzić jak tam z wjazdem i jednokierunkowością - wpisałam: "dworzec autobusowy Katowice".
Mapowy wynik trochę mnie zaskoczył:)
Ale co, skąd takie bukwy? Ma coś wspólnego z tym?
https://niezalezna.pl/447369-microsoft-ujawnia-rosyjscy-hakerzy-zaatakowali-sojusznikow-ukrainy-miedzy-innymi-polske
Ostatecznie nie najgorzej, mogli zamienić na Stalinogród, albo i... Putinogród. Tylko on by musiał wpierw umrzeć... bo to pośmiertny hołd :)
94
Hyde Park / Odp: Fotokawiarnia pod zardzewiałym robotem
« Ostatnia wiadomość wysłana przez olkapolka dnia Czerwiec 22, 2022, 11:04:52 pm »
W sumie są takie dzielnice, że...bydlenie;)

Nie wiedziałam gdzie to dać, to dam tutaj - do wojny jednak nie pasuje - chociaż poniekąd pokazuje jej zasięg, konsekwencje.
Miałam dzisiaj kogoś odebrać z dworca autobusowego - chciałam sprawdzić jak tam z wjazdem i jednokierunkowością - wpisałam: "dworzec autobusowy Katowice".
Mapowy wynik trochę mnie zaskoczył:)
95
DyLEMaty / Odp: AI - przerażająca (?) wizja
« Ostatnia wiadomość wysłana przez miazo dnia Czerwiec 22, 2022, 10:33:28 pm »
Na marginesie: ta historia nie jest nowa (ma już 4 lata), jest nawet o niej artykuł w Wikipedii: Death of Elaine Herzberg.

Odnośnie obliczeń: auto poruszało się z prędkością 69 kilometrów na godzinę, co oznacza, że w ciągu sekundy z tą prędkością pokonywało mniej więcej 19 metrów. 38 metrów w dwie sekundy. Ze względu na (nie)dokładność filmu ciężko wywnioskować ile czasu upływa pomiędzy pojawieniem się pieszego w polu widzenia a zderzeniem, ale jest to pomiędzy 1 a 2 sekundami. Myślę, że do tego momentu jesteśmy z grubsza zgodni, chociaż naciągasz fakty w swoją stronę (piszesz o prędkości 64 vs. 69, raczej o dystansie 35-40 vs. 29 (tyle by było dla 1.5 sekundy), drodze hamowania wynoszącej 21-27 metrów przy prędkości 70 km/h vs. 36 metrów przy prędkości 64 km/h). Wszystkie te czynniki się kumulują, ale przede wszystkim nie przemawia do mnie powoływanie się na tych "fachowców od bezpieczeństwa", bo przypuszczam, że wyniki ich badań były uzyskane w dość sterylnych warunkach przy założeniu (jest to wspomniane w części artykułu, której akurat nie cytujesz), że średni czas reakcji kierowcy to około 1 sekundy. Przypuszczam, że mówimy tu o osobie wypoczętej, prowadzącej pojazd za dnia, przy dobrych warunkach widoczności. Mając jako-takie doświadczenie własne w prowadzeniu auta także w nocy (staram się tego jednak unikać), po prostu w to nie wierzę - w takich warunkach po pierwsze wzrok męczy się bardzo szybko, po drugie - właśnie ze względu na dużo gorsze oświetlenie - raz po raz jest "oszukiwany" różnymi mijanymi kształtami, odblaskami, itp., które mózg ludzki zdecydowanie wolniej niż za dnia jest w stanie poprawnie rozpoznać. Dlatego też nie uważam, aby kierowca w sytuacji jak na filmie mógł istotnie lepiej zareagować. Może zdążyłby trochę zahamować, może trochę skręcić. Ale nie wiem, czy by to wystarczyło.

"Nagle wkracza" oznacza, że wychodzi z cienia i pojawia się na pasie, którym jedzie samochód, a nie widać jej wcześniej, jak "szła od lewej, przeszła przeciwległy pas".

Aha, i żeby była jasność: nie jest moją intencją obrona Ubera czy tego akurat kierowcy - uważam, że w tej sprawie są winni. Nie podoba mi się tylko ogólne negowanie skuteczności metod maszynowego rozpoznawania obrazu na podstawie jednego filmu kiepskiej jakości w popularnym serwisie internetowym.
96
DyLEMaty / Odp: Coś dla fanów "Star Wars" ;)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Q dnia Czerwiec 22, 2022, 07:49:19 pm »
Zobaczymy jak wypadnie drugi sezon "TBB":
97
Hyde Park / Odp: Fotokawiarnia pod zardzewiałym robotem
« Ostatnia wiadomość wysłana przez liv dnia Czerwiec 22, 2022, 07:40:00 pm »

Aleś skana zrobił. I ładny i obrzydliwy.
Ja mojej potworażce nie zdążyłem się bardziej "obiektywnie" przyjrzeć.
Przysiadła i zaraz uciekła.
Czyli nie rozdziobana raczej. Moze tylko maskownicę straciła?

Tymczasem, fajnie jest u braci Czechów. Obsługują w każdym zakresie.
Taki aneks do gadek o chłopach pańszczyźnianych i początkach polszczyzny.
Lekko tylko wzbogacony  ;)
98
Hyde Park / Odp: Co jeść? - wątek kulinarny
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Hoko dnia Czerwiec 22, 2022, 01:43:36 pm »
99
DyLEMaty / Odp: Coś dla fanów "Star Wars" ;)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Smok Eustachy dnia Czerwiec 22, 2022, 01:36:07 pm »
Finał Kenobiego słaby
100
DyLEMaty / Odp: AI - przerażająca (?) wizja
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Cetarian dnia Czerwiec 22, 2022, 08:10:41 am »
Cytuj
Kobiety z rowerem nie odróżnił od tła.
To jest fakt.

Nie przesadzajmy - czy w sytuacji, w której w nocy osoba ubrana na czarno nagle wkracza pod koła jadącego dość szybko samochodu człowiek poradziłby sobie lepiej?

Przestawiłem w YT prędkość odtwarzania filmu na minimalną, czyli 0,25 normalnej i kilka razy obejrzałem początek filmu. Szacuję, że kiedy „coś”, czyli przeszkoda (na początku niezdefiniowana) pojawia się na filmie, samochód jest od niej oddalony o około trzydzieści metrów. Ale film ma słabą jakość, sądzę, że w praktyce człowiek-kierowca zobaczyłby przeszkodę raczej z odległości 35-40 metrów.
Gdzie ty tam widzisz ”osobę ubraną na czarno”? Kobieta ma na sobie dżinsy, białe buty, rama roweru jest czerwona.

Wg policji samochód jechał z prędkością 40 mil, czyli 64 kilometry na godzinę, czyli osiemnaście metrów na sekundę.
Kierowca miałby zatem około dwóch sekund na reakcję.

https://www.smartdriver.pl/droga-hamowania-samochodu-a-predkosc

Fachowcy od bezpieczeństwa na drodze wyliczyli, że przy przeciętnej reakcji kierowcy na pojawienie się przeszkody przed maską samochodu oraz biorąc pod uwagę to, że potrzeba 0,3-0,4 sek. na zadziałanie układu hamulcowego, samochód zatrzymuje się w czasie 1,1-1,4 sek. Jeśli pojazd porusza się ze stałą prędkością, to w zależności od szybkości przy hamowaniu przejeżdża dystans wynoszący:
·   11-12 m – przy 30 km/h,
·   15-19,5 m – przy 50 km/h,
·   21-27 m – przy 70 km/h,

Była szansa na wyhamowanie do zera, a nawet przy uderzeniu z prędkością poniżej 15 km/h byłaby szansa na to, że kobieta odniesie tylko obrażenia nie zagrażające życiu.

Poza tym kierowca, jeśli oceniał, że nie zdąży wyhamować, mógłby i powinien podjąć próbę ominięcia pieszej. Albo od prawej po pasie postojowym i trawniku, albo od lewej. Z przeciwka nic nie jechało, rzut oka w lusterko, czy akurat ktoś go nie wyprzedza i można było kobietę ominąć od lewej.
Co więcej, gdyby kierowca (jednocześnie hamując) tylko odbił do linii środkowej, nie przekraczając jej i nie ryzykując, że uderzy go pojazd wyprzedzający (bo nie spojrzał w lusterko) byłaby duża szansa, że tylko uderzyłby w tylne koło roweru. Kobieta była przed rowerem, więc takie uderzenie raczej by jej nie przewróciło.       

*
I co to znaczy „Nagle wkracza”? Prowadziła rower, więc szła powoli. Szła od lewej, czyli najpierw przeszła przeciwległy pas. Czyli na pas, po którym jechał samochód Ubera weszła anty-nagle, bo najpierw szła po przeciwległym pasie, sygnalizując czynem, że za chwilę będzie przekraczała pas, po którym jechał samochód Ubera.   

*
No i pytanie: jak to było możliwe, że przeszkoda nie została rozpoznana przez LIDAR? Był wyłączony? Czy Uber woził atrapę?   

*
I jeszcze:
https://www.nbcnews.com/tech/tech-news/self-driving-uber-car-hit-killed-woman-did-not-recognize-n1079281

“A self-driving Uber car that struck and killed an Arizona woman wasn't able to recognize that pedestrians jaywalk, federal safety investigators revealed in documents released earlier this week.
The fatal accident came as a result of the automated Uber's not having "the capability to classify an object as a pedestrian unless that object was near a crosswalk," said one of the documents released by the National Traffic Safety Board, or NTSB.”

Program (jego programiści) nie uwzględniał tego, że ludzie przechodzą przez ulice poza wyznaczonymi przejściami? (??!!) Przecież to jakaś paranoja. 

“The NTSB also said Uber's Advanced Technologies Group had a technical system safety team in place but failed to "have a standalone operational safety division or safety manager." The company also "did not have a formal safety plan, a standardized operations procedure (SOP) or guiding document for safety."”
Strony: 1 ... 8 9 [10]