Autor Wątek: Przyczyny katastrofy  (Przeczytany 519719 razy)

wiesiol

  • Juror
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 1014
    • Zobacz profil
Re: Przyczyny katastrofy
« Odpowiedź #870 dnia: Lutego 05, 2013, 10:23:51 am »
Jeśli nie ma znaczenia, to o co raban?
Brzoza nie bezpośrednią przyczyną katastrofy-wersja antyrządowa(zara się ktoś przyczepi,że eksperci nie mogą być zaangażowani politycznie).Brzoza przyczyną-wersja rządowa.Jeśli została utrącona wyżej,jak i zapewne kilka innych drzew, to potwierdza  wersję zespołu ekspertów sejmowych.Raban,to w tej chwili jest o komiczny tekst Mażka  ;)
jak się mać skoro tego nikt nie pamięta

maziek

  • YaBB Administrator
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 13369
  • zamiast bajek ojciec mi Lema opowiadał...
    • Zobacz profil
Re: Przyczyny katastrofy
« Odpowiedź #871 dnia: Lutego 05, 2013, 10:28:33 am »
Ale kto twierdzi, że brzoza jest przyczyną katastrofy? Strona rządowa? Tradycyjnie jesteś kompletnie niezorientowany i nieprzygotowany.
Człowiek całe życie próbuje nie wychodzić na większego idiotę niż nim faktycznie jest - i przeważnie to mu się nie udaje (moje, z życia).

wiesiol

  • Juror
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 1014
    • Zobacz profil
Re: Przyczyny katastrofy
« Odpowiedź #872 dnia: Lutego 05, 2013, 10:37:58 am »
Ale kto twierdzi, że brzoza jest przyczyną katastrofy? Strona rządowa? Tradycyjnie jesteś kompletnie niezorientowany i nieprzygotowany.
Nie no, oczywiście piloci,za chęć do nie(życia).Tylko nawet K.M. przyznała,że nie podchodzili do lądowania(Antoni dzisiaj w tv rano mówił,że w przypisach do raportu tak stoi).Skrzydło utrąciła brzoza-tak.Półbeczka i upadek,to od czego się zrobiło?Słynny już dokument spisany po 4 godz. po katastrofie podpisany przez ruskich,to pryszcz.Okazuje się,że cały czas komisja miała do niego dostęp,tylko odrzuciła,dlaczego?Weż przestań,może nie zaczynajmy od nowa?
jak się mać skoro tego nikt nie pamięta

maziek

  • YaBB Administrator
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 13369
  • zamiast bajek ojciec mi Lema opowiadał...
    • Zobacz profil
Re: Przyczyny katastrofy
« Odpowiedź #873 dnia: Lutego 05, 2013, 11:11:02 am »
W raporcie, dla przykrycia tyłków tych, którzy nie zginęli, stoi, że padła komenda "odchodzimy", po której rzekomo nie zadziałał przycisk odejścia, komisja nawet pokusiła się o eksperyment na drugim Tu, żeby te konfabulację uprawdopodobnić. Każdy, kto choć trochę wszedł w temat wie, że intencją było lądowanie, bo gdyby nią nie maiło być to oczywistym byłoby odejście na 100 m, a konkretnie podanie komendy i jej wyegzekwowanie powyżej tej wysokości, ponieważ samolot posiadając bezwładność jako obiekt materialny nie zatrzymuje się w miejscu.
Człowiek całe życie próbuje nie wychodzić na większego idiotę niż nim faktycznie jest - i przeważnie to mu się nie udaje (moje, z życia).

wiesiol

  • Juror
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 1014
    • Zobacz profil
Re: Przyczyny katastrofy
« Odpowiedź #874 dnia: Lutego 05, 2013, 11:21:34 am »
W raporcie, dla przykrycia tyłków tych, którzy nie zginęli, stoi, że padła komenda "odchodzimy", po której rzekomo nie zadziałał przycisk odejścia, komisja nawet pokusiła się o eksperyment na drugim Tu, żeby te konfabulację uprawdopodobnić. Każdy, kto choć trochę wszedł w temat wie, że intencją było lądowanie, bo gdyby nią nie maiło być to oczywistym byłoby odejście na 100 m, a konkretnie podanie komendy i jej wyegzekwowanie powyżej tej wysokości, ponieważ samolot posiadając bezwładność jako obiekt materialny nie zatrzymuje się w miejscu.
To już z tezami K.M. sie nie zgadzasz?No chyba, że Antoni dzisiaj ściemniał http://tvp.info/informacje/polska/hipoteza-o-pancernej-brzozie-nieprawdziwa/9991006
jak się mać skoro tego nikt nie pamięta

Stanisław Remuszko

  • 1948-2020
  • In Memoriam
  • God Member
  • *
  • Wiadomości: 8769
    • Zobacz profil
Re: Przyczyny katastrofy
« Odpowiedź #875 dnia: Lutego 05, 2013, 11:27:26 am »
Nie pojmuję, jakim cudem milion (?) dorosłych ludzi, którzy na co dzień en masse solidnie pracują, pilnie uczą się, rozsądnie biznesują, żyjąc w ten sposób arytmetycznie, logicznie i fizycznie - JEDNOCZEŚNIE w pewnym zakresie porzuca swój rozum i odmawia uznania argumentów tak oczywistych, tak absolutnych, tak bezdyskusyjnych i tak porażających, że ja, stary człowiek (tydzień temu skończyłem 65 lat), nie potrafię sobie wyobrazić czegoś bardziejszego (od ujęcia Wielkiego Maźka):
…Sądzę tak w ogóle, że ta straszliwa katastrofa to również straszliwy wstyd dla nas. ”Air Force One” państwa, które pretenduje do roli europejskiego gracza, rozbija się, ponieważ piloci elitarnej jednostki wojskowej, powołanej specjalnie do przewożenia najważniejszych osobistości, wprowadzili współrzędne pasa w innym układzie niż ten, w którym pracował ich GPS; niewłaściwie korzystali z wysokościomierzy; nie posłuchali wieży, że nie ma warunków; oszukali, a potem ignorowali urządzenie mówiące ludzkim głosem: „podciągnij, lecisz w ziemię”; wreszcie przekroczyli znacznie wysokość decyzji, wypatrując przez okna gruntu (eufemizm, zeszli poniżej poziomu pasa). Do tego wisienka na torcie: nie mieli dopuszczeń, żeby w ogóle tego dnia na tej maszynie wzbić się w powietrze, a te nieaktualne, które mieli, były udzielone bezzasadnie. Srom straszny…
Tymczasem ten milion (milijony) dorosłych rozumnych Polaków z największą powagą i skupieniem trzeci rok rozstrząsa sprawy nie drugo- czy trzecio-, ale czwarto- i piątorzędne w porównaniu z Czerwonym Sednem... 
To się nazywa tajemnica!
VOSM
pjes, czyli linki źródłowe: http://www.remuszko.pl/blog.php/?p=2153 , http://www.remuszko.pl/blog.php/?p=2187
Ludzi rozumnych i dobrych pozdrawiam serdecznie i z respektem : - )

wiesiol

  • Juror
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 1014
    • Zobacz profil
Re: Przyczyny katastrofy
« Odpowiedź #876 dnia: Lutego 05, 2013, 11:44:17 am »
Z tego czerwonego coś Pan napisał,to wiem tylko,że w tym samolocie nawet jakby lądowal "normalnie" na pasie,to tez ten głos o zbliżającej sie ziemi grzmialby równie donośnie(na tym lotnisku i zapewne jak wcześniej lądował Tusk,to taki komunikat też rozbrzmiewał w samolocie).Brak uprawnień do kierowania jakiemkolwiek pojazdem, nie jest przyczyną jakielgokolwiek wypadku!Nie było warunków do lądowania i owszem,tyle że ta namiastka wieży podawała im komunikat,że są na kursie i ścieżce.Pozatym oni nie podchodzili do lądowania!Zaiste "czerwone sedno" 8)
jak się mać skoro tego nikt nie pamięta

Hoko

  • Juror
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 2949
    • Zobacz profil
Re: Przyczyny katastrofy
« Odpowiedź #877 dnia: Lutego 05, 2013, 11:50:21 am »
Jeśli nie ma znaczenia, to o co raban?
Brzoza nie bezpośrednią przyczyną katastrofy-wersja antyrządowa(zara się ktoś przyczepi,że eksperci nie mogą być zaangażowani politycznie).Brzoza przyczyną-wersja rządowa.Jeśli została utrącona wyżej,jak i zapewne kilka innych drzew, to potwierdza  wersję zespołu ekspertów sejmowych.Raban,to w tej chwili jest o komiczny tekst Mażka  ;)
Tekst maźka jest ironiczny. Komiczne to są teksty Macierewicza.

wiesiol

  • Juror
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 1014
    • Zobacz profil
Re: Przyczyny katastrofy
« Odpowiedź #878 dnia: Lutego 05, 2013, 11:54:00 am »
Jeśli nie ma znaczenia, to o co raban?
Brzoza nie bezpośrednią przyczyną katastrofy-wersja antyrządowa(zara się ktoś przyczepi,że eksperci nie mogą być zaangażowani politycznie).Brzoza przyczyną-wersja rządowa.Jeśli została utrącona wyżej,jak i zapewne kilka innych drzew, to potwierdza  wersję zespołu ekspertów sejmowych.Raban,to w tej chwili jest o komiczny tekst Mażka  ;)
Tekst maźka jest ironiczny. Komiczne to są teksty Macierewicza.
Tak,to ja to określę jako irracjonalny subiektywizm  ;)
jak się mać skoro tego nikt nie pamięta

Hoko

  • Juror
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 2949
    • Zobacz profil
Re: Przyczyny katastrofy
« Odpowiedź #879 dnia: Lutego 05, 2013, 12:03:26 pm »
Jeśli nie ma znaczenia, to o co raban?
Brzoza nie bezpośrednią przyczyną katastrofy-wersja antyrządowa(zara się ktoś przyczepi,że eksperci nie mogą być zaangażowani politycznie).Brzoza przyczyną-wersja rządowa.Jeśli została utrącona wyżej,jak i zapewne kilka innych drzew, to potwierdza  wersję zespołu ekspertów sejmowych.Raban,to w tej chwili jest o komiczny tekst Mażka  ;)
Tekst maźka jest ironiczny. Komiczne to są teksty Macierewicza.
Tak,to ja to określę jako irracjonalny subiektywizm  ;)

Macierewicza? Niech będzie.

wiesiol

  • Juror
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 1014
    • Zobacz profil
Re: Przyczyny katastrofy
« Odpowiedź #880 dnia: Lutego 05, 2013, 12:07:34 pm »
Jeśli nie ma znaczenia, to o co raban?
Brzoza nie bezpośrednią przyczyną katastrofy-wersja antyrządowa(zara się ktoś przyczepi,że eksperci nie mogą być zaangażowani politycznie).Brzoza przyczyną-wersja rządowa.Jeśli została utrącona wyżej,jak i zapewne kilka innych drzew, to potwierdza  wersję zespołu ekspertów sejmowych.Raban,to w tej chwili jest o komiczny tekst Mażka  ;)
Tekst maźka jest ironiczny. Komiczne to są teksty Macierewicza.
Tak,to ja to określę jako irracjonalny subiektywizm  ;)

Macierewicza? Niech będzie.
Zagłuszamy w eterze  8) No jak się Czarodzieje Hokusy za wyjaśniania wezmą,to wynik wiadomy  ;)
jak się mać skoro tego nikt nie pamięta

maziek

  • YaBB Administrator
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 13369
  • zamiast bajek ojciec mi Lema opowiadał...
    • Zobacz profil
Re: Przyczyny katastrofy
« Odpowiedź #881 dnia: Lutego 05, 2013, 04:50:40 pm »
Z tego czerwonego coś Pan napisał,to wiem tylko
No to popatrzmy, co wiesz...

Cytuj
że w tym samolocie nawet jakby lądowal "normalnie" na pasie,to tez ten głos o zbliżającej sie ziemi grzmialby równie donośnie(na tym lotnisku
- bzdura nr 1,

Cytuj
i zapewne jak wcześniej lądował Tusk,to taki komunikat też rozbrzmiewał w samolocie).
- bzdura nr 2 - źródło, raport Millera strona 227. Tyle właśnie wiesz, a raczej Ci się zdaje, że wiesz, o tej sprawie. Poświęciłem parę minut na znalezienie strony, na której to jest opisane w raporcie, aczkolwiek nie mam wielkich nadziei, że nie był to czas stracony...

Cytuj
Brak uprawnień do kierowania jakiemkolwiek pojazdem, nie jest przyczyną jakielgokolwiek wypadku!
Bzdura nr 3. Piramidalna, szczególnie w sytuacji, kiedy uprawnienia uzyskuje się nie z nadania, a wówczas, kiedy są poświadczeniem zdobytych umiejętności. Żaden z nich nie poleciałby tego dnia tym samolotem w najpodlejszej cywilnej linii lotniczej Trzeciego Świata.

Tyle właśnie wiesz na ten temat. Wiedza ta ma wymiar jednocześnie urojony i ujemny.
Człowiek całe życie próbuje nie wychodzić na większego idiotę niż nim faktycznie jest - i przeważnie to mu się nie udaje (moje, z życia).

wiesiol

  • Juror
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 1014
    • Zobacz profil
Re: Przyczyny katastrofy
« Odpowiedź #882 dnia: Lutego 05, 2013, 08:09:24 pm »
Bzdura 1 i 2,czyli żadna bzdura-w raporcie jest sprzeczność.Nie wiem jak dokładnie działa TAWS,ale jeśli załoga lub ktoś z zalogi oszukał urządzenie,to co ma znaczyc stwierdzenie w raporcie "Pomimo tej wiedzy zadziałanie systemu TAWS było dla załogi zaskoczeniem" Funkcja terrain inhibit zdaje sie wyłącza urządzenie,które akurat na tym lotnisku było nieprzydatne.Bzdury nie ma,bo jeśli urządzenie w czasie lotu Tuska byłoby włączone, to by "krzyczało".Sprzeczności są natomiast w R.M. , załoga "oszukała" urządzenie, aby co móc sie rozbić?A jednocześnie miała wiedzę,jak je wyłączyć? Bzdura 3,czyli żadna bzdura.Jak kierowca z "ważnym" prawem jazdy wjeżdża na czerwonym swietle i "kasuje" gościa jadącego prawidłowo bez ważnego prawa jazdy,to czyja jest wina?Nie pozbawiaj umiejętności pilota,który miał wiele godzin "wylatanych' na tym samolocie i lądowań min. na tym lotnisku.Liczy sie wiedza,umiejętności,praktyka a nie ważna pieczątka "w papierach".Procedury w lotach cywilnych czy wojskowych muszą byc przestrzegane,bo po to są, aby uwiarygodnić min. umiejętności pilotow lecz nigdy nie są i nie będą bezpośrednią przyczyną jakiejkolwiek katastrofy.
jak się mać skoro tego nikt nie pamięta

maziek

  • YaBB Administrator
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 13369
  • zamiast bajek ojciec mi Lema opowiadał...
    • Zobacz profil
Re: Przyczyny katastrofy
« Odpowiedź #883 dnia: Lutego 05, 2013, 09:45:18 pm »
Moja nadzieja, że powiesz "faktycznie, nic o tym nie wiedziałem, teraz już wiem, to się zastanowię zanim coś powiem" nie była szczególnie wybujała, ale zawsze wierzę w ludzi. Oczywiście byłem naiwny sądząc, że przeszukasz raport po ciągu znaków "taws" i dowiesz się czegoś więcej, zanim zaczniesz pleść androny. To że nie rozumiesz, dlaczego załoga była jednak zaskoczona to Twój problem, a nie raportu. To że nie zdajesz sobie sprawy, że Protasiuk, przestawiając wysokość na przelotową oszukał urządzenie o plus 168 metrów nie dziwi mnie - bo to było na innej stronie. Że zrobił to, ponieważ II pilot nie potrafił odpowiednio skonfigurować urządzenia - to już za bardzo nie wiem, co do Ciebie nie dociera? Na, jak się wyraziłeś, "normalnie" lądującym samolocie, czyli takim, który został prawidłowo do tego skonfigurowany na tym konkretnym lotnisku, alarm TAWS nie odezwałby się. Tak jak się nie odezwał z Tuskiem, który "normalnie" wylądował. To że się odezwał zaskoczyło widać załogę, bo nie powinien się był on na tym lotnisku odezwać, a Protasiuk oszukał urządzenie, bo nie miał czasu instruować osoby odpowiedzialnej, jak się to robi. Doprowadził więc do sytuacji, w której urządzenie działało wadliwie. Wszędzie, gdzie istnieje jakiekolwiek zagrożenie stosuje się prostą zasadę: albo coś działa dobrze, albo się to wyłącza. Nawet światła drogowe poddają się tej zasadzie. Ale pewnie nie masz prawa jazdy, bo po co, wszak nieposiadanie uprawnień do prowadzenia pojazdu nie powoduje wypadków.

Nie wiesz też zapewne, jak często TAWS uruchamiał się w przeanalizowanym przez komisję okresie funkcjonowania 36 spl - oraz jak ta częstość ma się do normy i co z tego wynika. To było na jeszcze innej stronie. Ty widzisz sprzeczność - ale to jest taka sama sprzeczność, za jaką 200 lat temu uznano by twierdzenie, że maszyna cięższa od powietrza uniesie się z ziemi. Czyli wynikająca z elementarnego braku wiedzy, przy nieświadomości tego faktu, albo może przy jego pełnej akceptacji. Szkoda na Ciebie prochu...
Człowiek całe życie próbuje nie wychodzić na większego idiotę niż nim faktycznie jest - i przeważnie to mu się nie udaje (moje, z życia).

wiesiol

  • Juror
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 1014
    • Zobacz profil
Re: Przyczyny katastrofy
« Odpowiedź #884 dnia: Lutego 06, 2013, 09:47:59 am »
. To że nie zdajesz sobie sprawy, że Protasiuk, przestawiając wysokość na przelotową oszukał urządzenie o plus 168 metrów nie dziwi mnie - bo to było na innej stronie. Że zrobił to, ponieważ II pilot nie potrafił odpowiednio skonfigurować urządzenia - to już za bardzo nie wiem, co do Ciebie nie dociera? Na, jak się wyraziłeś, "normalnie" lądującym samolocie, czyli takim, który został prawidłowo do tego skonfigurowany na tym konkretnym lotnisku, alarm TAWS nie odezwałby się. Tak jak się nie odezwał z Tuskiem, który "normalnie" wylądował. To że się odezwał zaskoczyło widać załogę, bo nie powinien się był on na tym lotnisku odezwać, a Protasiuk oszukał urządzenie, bo nie miał czasu instruować osoby odpowiedzialnej, jak się to robi.
Ciekawe,może zapomniał,że w ogóle leci samolotem.Kiedyś rzecznik rządu p.Urban w latach osiemdziesiątych wysyłał do N.Y. koce dla bezdomnych.Miał rację,no pewnie,że miał, w USA byli bezdomni a u nas przecie nie.Tak i ty masz rację,jak ten rzecznik.
jak się mać skoro tego nikt nie pamięta