Autor Wątek: Zapaść polskiej Edukacji Narodowej  (Przeczytany 225133 razy)

Q

  • Juror
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 16652
  • Jego Induktywność
    • Zobacz profil
Odp: Zapaść polskiej Edukacji Narodowej
« Odpowiedź #30 dnia: Marca 28, 2012, 09:44:50 pm »
ola, przecież ironizowałem... Why so serious? ;)
"Wśród wydarzeń wszechświata nie ma ważnych i nieważnych, tylko my różnie je postrzegamy. Podział na ważne i nieważne odbywa się w naszych umysłach" - Marek Baraniecki

olkapolka

  • YaBB Administrator
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 7011
    • Zobacz profil
Odp: Zapaść polskiej Edukacji Narodowej
« Odpowiedź #31 dnia: Marca 28, 2012, 10:08:48 pm »
ola, przecież ironizowałem... Why so serious? ;)

Bo ja wiem? Chyba nie odnotowałam tego ostrza - ironii;) W końcu Bruna rzeczywiście uśmiercono, Łysenko, pan H....so? To prawdziwe granice postawione w innych okolicznościach społ. - polit. Dlatego pytam czy coś przegapiłam;)

maziek

  • YaBB Administrator
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 13669
  • zamiast bajek ojciec mi Lema opowiadał...
    • Zobacz profil
Odp: Zapaść polskiej Edukacji Narodowej
« Odpowiedź #32 dnia: Kwietnia 04, 2012, 08:00:11 pm »
Ciekawa wypowiedź prof. Hartmana - z którą się nie zgadzam ;) ... Bo nie można, będąc profem nie dostrzegać szerszego tła... i szerszych skutków.
Człowiek całe życie próbuje nie wychodzić na większego idiotę niż nim faktycznie jest - i przeważnie to mu się nie udaje (moje, z życia).

NEXUS6

  • Juror
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 2878
  • MISTYK WYSTYGŁ, WYNIK: CYNIK
    • Zobacz profil
Odp: Zapaść polskiej Edukacji Narodowej
« Odpowiedź #33 dnia: Kwietnia 04, 2012, 08:30:35 pm »
Ciekawa wypowiedź prof. Hartmana - z którą się nie zgadzam ;) ... Bo nie można, będąc profem nie dostrzegać szerszego tła... i szerszych skutków.
Nie znosze goscia, ale z niektorymi zdaniami sie zgadzam:
"Idea powołania wielkiego systemu szkolnictwa, który doprowadziłby masy na próg inteligenckiego wykształcenia i obywatelstwa, jest utopijna. Wiemy to, lecz mocą biurokratycznej inercji brniemy w hipokryzję.", " Nie ma konieczności, żeby matura i studia były masowe. Żeby wszyscy uczyli się z podręczników, które podążają za nieco uproszczonym, ale jednak akademickim dyskursem. Gdybyśmy pozwolili uczniom opuszczać szkołę nie w wieku 19 lat, ale wcześniej, byłoby taniej, efektywniej, uczciwiej. Mielibyśmy więcej absolwentów z wykształceniem realnym, choć często zawodowym."
choc zapewne zgadzam sie z innych pozycji.
Wielu ludzi traktuje edukacje jak jakis fetysz i swietosc zarazem. Jako wartosc sama w sobie i dla siebie, oderwana od zycia realnego. Mniejsza uwage zwracaja na jej pozniejsza przydatnosc, na jakosc, na prawdziwosc w koncu, jesli mowimy o historii. Ta masowosc, przekonanie ze wszystkich trzeba edukowac, skutkuje tez obnizeniem poziomu. W dodatku, dzieki centralnemu sterowaniu z ministerstwa, wszyscy sa edukowani na jedno kopyto, pod jedna sztance, z jednych podrecznikow i glupota rodzi sie w ministerstwie, rozlewa sie automatycznie na calosc populacji poprzez szkoly i uczelnie, a potem te memy, jak wirusy mnoza sie, mutuja i truja masowo.

maziek

  • YaBB Administrator
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 13669
  • zamiast bajek ojciec mi Lema opowiadał...
    • Zobacz profil
Odp: Zapaść polskiej Edukacji Narodowej
« Odpowiedź #34 dnia: Kwietnia 04, 2012, 08:37:31 pm »
No właśnie, o to między innymi mi chodziło, pewnie że nie ma sensu na siłę przybijać wszystkim magistra. Słuszna uwaga, jest tylko jedno ale. System edukacji jaki jest i tak jak (wszystko wskazuje) będzie zreformowany nie spowoduje powstania różnorodności na zasadzie 90% zakuwa tabliczkę mnożenia a 10% procent co jarzy co to śinus ma gdzie pójść i zakuwać macierze. Raczej wygląda mi to na zwyczajowe zwiększenie średniej poprzez gremialne obniżenie poziomu.
Człowiek całe życie próbuje nie wychodzić na większego idiotę niż nim faktycznie jest - i przeważnie to mu się nie udaje (moje, z życia).

NEXUS6

  • Juror
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 2878
  • MISTYK WYSTYGŁ, WYNIK: CYNIK
    • Zobacz profil
Odp: Zapaść polskiej Edukacji Narodowej
« Odpowiedź #35 dnia: Kwietnia 04, 2012, 08:40:37 pm »
No wlasnie. Czy w ogole jakakolwiek "reforma" w edukacji od 20 lat poprawila system na lepsze? Czy moze wszystkie jakos go psuly?

liv

  • Global Moderator
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 6612
    • Zobacz profil
Odp: Zapaść polskiej Edukacji Narodowej
« Odpowiedź #36 dnia: Kwietnia 04, 2012, 08:59:24 pm »
A na co i po co komu potrzebny profesor Jan Hartman?
O, już widzę założył coś - wysoce elitarnego.
Punkt 9 (pod koniec) fajnisty. :)
http://www.jewish.org.pl/index.php?Itemid=59&id=625&option=com_content&task=view
Z tego punktu widzenia, cała jego tyrada już mnie nie dziwi.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 04, 2012, 09:21:05 pm wysłana przez liv »
Obecnie demokracja ma się dobrze – mniej więcej tak, jak republika rzymska w czasach Oktawiana

olkapolka

  • YaBB Administrator
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 7011
    • Zobacz profil
Odp: Zapaść polskiej Edukacji Narodowej
« Odpowiedź #37 dnia: Kwietnia 04, 2012, 09:02:55 pm »
Zgadzam się z powyższym - mam nawet takie deja vu, że o tym kiedyś, gdzieś pisaliśmy. Dodałabym tylko, że problem edukacji łączy się z postępującym bezrobociem - szczególnie wśród młodych, z wyższym wykształceniem (bez względu jakiej ono jest jakości). Tutaj są unijne dane z lutego 2012:
http://forsal.pl/artykuly/607439,bezrobocie_w_europie_zobacz_dane_eurostatu_za_luty_2012.html

Olbrzymim problem jest rosnące bezrobocie wśród młodych Europejczyków. W lutym 2012 r. bez pracy pozostawało 5,46 mln mieszkańców UE poniżej 25 roku życia, z czego 3,27 mln osób przypada na strefę euro. Stopa bezrobocia wśród młodych w 27 krajach Wspólnoty wzrosła w lutym do 22,4 proc., a w eurolandzie do 21,6 proc. Dla porównania w lutym 2011 r. wskaźnik ten wynosił odpowiednio 21 proc. i 20,5 proc.

Z największą plagą bezrobocia wśród osób poniżej 25 roku życia wciąż zmaga się Hiszpania (50,5 proc. w lutym 2012 r.) oraz Grecja (50,4 proc. w grudniu 2011 r.). Najniższy poziom bezrobocia wśród młodych w Unii odnotowano w Niemczech (8,2 proc.) oraz w Holandii (9,4 proc.). W Polsce stopa bezrobocia młodych wynosi 27,5 proc. - wynika z danych Eurostatu.


Natomiast w Polsce:
http://gospodarka.dziennik.pl/praca/artykuly/377299,bezrobotni-z-wyzszym-wyksztalceniem.html
Co dziewiąta osoba bez pracy to absolwent szkoły wyższej. (...)
Nasz system szkolnictwa wyższego wciąż kształci za wielu specjalistów, którymi rynek jest już mocno nasycony. Świeżo upieczeni menedżerowie, pedagodzy, ekonomiści, prawnicy, socjolodzy czy politolodzy mają najczęściej do wyboru zarejestrować się jako bezrobotni lub brać pracę, do której ich wykształcenie wcale nie jest potrzebne.

NEXUS6

  • Juror
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 2878
  • MISTYK WYSTYGŁ, WYNIK: CYNIK
    • Zobacz profil
Odp: Zapaść polskiej Edukacji Narodowej
« Odpowiedź #38 dnia: Kwietnia 04, 2012, 09:55:35 pm »
A na co i po co komu potrzebny profesor Jan Hartman?
O, już widzę założył coś - wysoce elitarnego.
Punkt 9 (pod koniec) fajnisty. :)
http://www.jewish.org.pl/index.php?Itemid=59&id=625&option=com_content&task=view
Z tego punktu widzenia, cała jego tyrada już mnie nie dziwi.
Brawo, Liv za zorientowanie, wiedze i umiejetnosc laczenia kropek. Dodam ze loza postawila sobie przy reaktywacji 2 glowne cele: "Odzyskanie" mienia i pacyfikacje Radia Maryja i Telewizji Trwam. Wlasnie niedawno TV Trwam nie otrzymala koncesji...

liv

  • Global Moderator
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 6612
    • Zobacz profil
Odp: Zapaść polskiej Edukacji Narodowej
« Odpowiedź #39 dnia: Kwietnia 04, 2012, 10:14:43 pm »
Żeby nie było,
 łagodny jestem jak baranek.
Niech sobie są takie organizacje, jak i inne.
Mam ich adres na pasku,  lubię czasem zajrzeć, co się u przyjaciół dzieje.
Ale wyobraziłem sobie cobybyło,
 gdyby w państwie Izrael, jego obywatel z tytułem profesorskim i słowiańsko brzmiącym nazwiskiem, na forum czołowej gazety opiniotwórczej - wygłosił podobną opinię.
Tzn, żeby z programu historii i czegotam, wyrzucić Mojżesza, sędziów, Dawida, Salomona, proroków. Walkę o ziemię obiecaną etc.
A więcej czasu poświęcić na własne winy i hańby.
No i historię społeczna (dzieje stanika np.)
Widzę, że nagromadzenia rzeczy niemożliwych w tak krótkim poście, dorównuje niektórym utworom patrona.
Tym groteskowym
 zwłaszcza.
;)
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 04, 2012, 10:19:07 pm wysłana przez liv »
Obecnie demokracja ma się dobrze – mniej więcej tak, jak republika rzymska w czasach Oktawiana

NEXUS6

  • Juror
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 2878
  • MISTYK WYSTYGŁ, WYNIK: CYNIK
    • Zobacz profil
Odp: Zapaść polskiej Edukacji Narodowej
« Odpowiedź #40 dnia: Kwietnia 04, 2012, 10:25:09 pm »
Ale konflikty interesow wystepuja, przyznasz?
Ja jako wolnosciowiec tez nie bronioe nikomu zakladac organizacji takich, lub owych. Nie mniej jednak uwazam, ze kazdej nalezy sie przygladac uwaznie.

maziek

  • YaBB Administrator
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 13669
  • zamiast bajek ojciec mi Lema opowiadał...
    • Zobacz profil
Odp: Zapaść polskiej Edukacji Narodowej
« Odpowiedź #41 dnia: Kwietnia 04, 2012, 10:58:23 pm »
Dodam ze loza postawila sobie przy reaktywacji 2 glowne cele: "Odzyskanie" mienia i pacyfikacje Radia Maryja i Telewizji Trwam. Wlasnie niedawno TV Trwam nie otrzymala koncesji...
Czy to jest gdzieś zapisane (te 2 cele)? Czy odzyskanie mienia to coś złego? Jeśli trzecie to prawda to dam im datek ;) ...

Mniejsza. Co do wyrzucania z historii itd. Ostatnio słuchałem wypowiedzi jednego z ostatnich żyjących dowódców Powstania Warszawskiego. Padło pytanie czy było warto - odpowiedź: że zaraz na początku zobaczył biało-czerwone na ulicy i to było takie piękne, że było warto. Moim zdaniem to jest właśnie takie złe nauczanie historii. W zasadzie Powstanie nie doczekało się osądu co do sensowności wojskowej nie mówiąc o sensowności wobec jego (ludzkich) kosztów.

P.S. Liv, interes członka jest najważniejszy ;) ... choć instrukcja nie wyjaśnia co jest interesem, a co członkiem...
Człowiek całe życie próbuje nie wychodzić na większego idiotę niż nim faktycznie jest - i przeważnie to mu się nie udaje (moje, z życia).

liv

  • Global Moderator
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 6612
    • Zobacz profil
Odp: Zapaść polskiej Edukacji Narodowej
« Odpowiedź #42 dnia: Kwietnia 04, 2012, 11:53:18 pm »
Cytuj
nie mówiąc o sensowności
Dlatego uważam stary układ programowy za lepszy. W podstawówce, piguła podstawowej wiedzy. W liceum dyskusja na przykładach,  o tym sensie/bezsensie.
Dlaczego dopiero w liceum?
Historia to nauka społeczna, do pewnych spraw trzeba mieć minimum dojrzałości społecznej. Wprawdzie około 18-latki i tak tylko w jednym widzą sens :),
 ale jest to już pewien próg, przy którym można dyskutować o innych wartościach - szacować, analizować, wnioskować.
 Tylko, na tą dyskusję trzeba czasu.
I podstawowa wiedza do tej dyskusji być musi.
W nowym układzie jest pigułka dla dzieci o sprawach, których nie mają prawa rozumieć.
I koniec, przed tym progiem. To jest dopiero bezsens.
Tak, jakbyś nawalił piachu i cementu do betoniarki. Wlał wody...
i nie odpalił mieszadła, zostawiając.

 Cóż, dyskusję przejmą  - katecheci.
A, że większość uczniów ich zlewa - nie będzie jej wcale.
Streszczając wolałbym, gdyby w gimnazjum nie było historii, za to więcej w liceum.
Co do P.W.
Cytuj
W zasadzie Powstanie nie doczekało się osądu
Doczekało, tylko jest on słabo artykułowany publicznie.
Jeden ze znańszych histeryków (Eisler, bodaj) wyrzekł na spotkaniu w niewielkim gronie, że dopóki żyje ostatni powstaniec, oni (branża znaczy), nie ośmielą się....
Więc już niedługo.
Tymczasem sami uczestnicy miewają różne zdania. Bardzo dobra strona - linkowałem?
http://www.powstanie.pl/

W sprawie telewizji mam komentarz taki:
Dziś zdarzyło się obejrzeć 3 wiadomości ciurkiem. Polsat, TVN, TVP1. Wszystkie zaczynały od jakiejś matki, jakiejś Madzi, która uciekła, znalazła się...nie uciekła.
Albo odwrotnie.
Poświęciły temu od 5 do 10 minut.
(Jak zawsze najważniejsi byli prezenterzy - mówił do Was Pituś Blastuś!!!)
Sprawa dla ostatnich czerwoniaków.
Rzygać się chce :(
Na tym tle, wiadoma Bozia TV, nie wypada najgorzej.
Zaczynam tęsknić za Falską i Dziennikiem TV.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 05, 2012, 12:10:40 am wysłana przez liv »
Obecnie demokracja ma się dobrze – mniej więcej tak, jak republika rzymska w czasach Oktawiana

NEXUS6

  • Juror
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 2878
  • MISTYK WYSTYGŁ, WYNIK: CYNIK
    • Zobacz profil
Odp: Zapaść polskiej Edukacji Narodowej
« Odpowiedź #43 dnia: Kwietnia 05, 2012, 12:01:47 am »
Dodam ze loza postawila sobie przy reaktywacji 2 glowne cele: "Odzyskanie" mienia i pacyfikacje Radia Maryja i Telewizji Trwam. Wlasnie niedawno TV Trwam nie otrzymala koncesji...
Czy to jest gdzieś zapisane (te 2 cele)? Czy odzyskanie mienia to coś złego? Jeśli trzecie to prawda to dam im datek ;) ...

Mniejsza. Co do wyrzucania z historii itd. Ostatnio słuchałem wypowiedzi jednego z ostatnich żyjących dowódców Powstania Warszawskiego. Padło pytanie czy było warto - odpowiedź: że zaraz na początku zobaczył biało-czerwone na ulicy i to było takie piękne, że było warto. Moim zdaniem to jest właśnie takie złe nauczanie historii. W zasadzie Powstanie nie doczekało się osądu co do sensowności wojskowej nie mówiąc o sensowności wobec jego (ludzkich) kosztów.

P.S. Liv, interes członka jest najważniejszy ;) ... choć instrukcja nie wyjaśnia co jest interesem, a co członkiem...
Te cele zostaly ogloszone przez loze oficjalnie tuz po reaktywacji. Odzyskanie to nic zlego, sek w tym ze ta organizacja + HEART nie chce odzyskiwac swojego mienia, ktore im odebrano, a przejac majatki/odszkodowania za mienie obywateli polskich, ale nie tylko, narodowosci zydowskiej, niezyjacych juz. Nie ma rzecz jasna zadnej podstawy prawnej do tego. Dluga historia, jak chcesz to sie z tym zapoznaj, bo ciekawa.
Powstanie - to byl jeden z najwiekszych bledow. Powstancy owszem, bohaterscy i w ogole, ale dowodztwo i sam fakt wybuchu to bylo cos b. zlego. Gdyby nie wykrwawic narodu z tych, tak wartosciowych jednostek, moze inaczej wygladala cala polska sytuacja. Moze bylo by dosc sily, by walczyc z komuchami i bolszewia po wojnie?

Q

  • Juror
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 16652
  • Jego Induktywność
    • Zobacz profil
Odp: Zapaść polskiej Edukacji Narodowej
« Odpowiedź #44 dnia: Kwietnia 05, 2012, 12:07:15 am »
@maziek
@liv

Czekajcie, a nie uważacie, że lepiej by było uczyć historii jako zestawu faktów (mam świadomość, że "fakt historyczny" to jednak trochę lżejszy kaliber, niż "fakt dostępny empirii" w naukach ścisło-przyrodniczych, ale jednak), może z większym niż dotąd zwróceniem uwagi i na mechanizmy, by nie skończyło się na wyliczance dat, nie zaś bawić się w wartościujące interpretacje (czy będą to interpretacje rodem z loży niemasońskiej B'nai B'rith czy toruńskiej rozgłośni naprawdę mniej mnie obchodzi; chodzi mi o maksymalne minimalizowanie ;) subiektywizmu w nauczaniu)?

@NEX

Gdyby nie wykrwawic narodu z tych, tak wartosciowych jednostek, moze inaczej wygladala cala polska sytuacja. Moze bylo by dosc sily, by walczyc z komuchami i bolszewia po wojnie?

IMVHO wynik byłby ten sam, tylko rozlożony na raty. Sensowniej było się przyczaić, poczekać parę lat, włączyć w rytm życia, jaki on wtedy nie był (co zresztą potem i nastąpiło, gdy stalinizm się skończył; taki np. Moczar umizgał się do ex-AKowców wręcz ostentacyjnie w pewnym momencie) starając mu się nadać bardziej ludzkie oblicze i czekać na ew. okazję do przechwycenia steru.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 05, 2012, 12:24:12 am wysłana przez Q »
"Wśród wydarzeń wszechświata nie ma ważnych i nieważnych, tylko my różnie je postrzegamy. Podział na ważne i nieważne odbywa się w naszych umysłach" - Marek Baraniecki