Autor Wątek: Kwiz  (Przeczytany 551838 razy)

maziek

  • YaBB Administrator
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 13369
  • zamiast bajek ojciec mi Lema opowiadał...
    • Zobacz profil
Odp: Kwiz
« Odpowiedź #915 dnia: Stycznia 17, 2014, 10:33:15 am »
Co do przenosin - jak tam chcesz. Jeśli - to począwszy od Smoka Latajacego. Ale może nic już nie ruszać?
Nie ma sensu. Zresztą jezdem leniwy.
Cytuj
BTW: to są oczy drapieżcy, nie mądrości.
Dlatego mówię: uważaj!
Człowiek całe życie próbuje nie wychodzić na większego idiotę niż nim faktycznie jest - i przeważnie to mu się nie udaje (moje, z życia).

Stanisław Remuszko

  • 1948-2020
  • In Memoriam
  • God Member
  • *
  • Wiadomości: 8769
    • Zobacz profil
Odp: Kwiz
« Odpowiedź #916 dnia: Stycznia 17, 2014, 10:40:30 am »
Będę strasznie uważał!
A ile lat mają dzieci Karin after coffeee?
s.
Ludzi rozumnych i dobrych pozdrawiam serdecznie i z respektem : - )

maziek

  • YaBB Administrator
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 13369
  • zamiast bajek ojciec mi Lema opowiadał...
    • Zobacz profil
Odp: Kwiz
« Odpowiedź #917 dnia: Stycznia 17, 2014, 10:51:05 am »
Jeśli lata są liczbami całkowitymi to 1, 2, 18. Tak na szybciora.

PS. - prócz, że lata całkowite to musi być jeszcze założenie, że Karin nie ma bliźniąt różnopłciowych.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 17, 2014, 11:02:33 am wysłana przez maziek »
Człowiek całe życie próbuje nie wychodzić na większego idiotę niż nim faktycznie jest - i przeważnie to mu się nie udaje (moje, z życia).

olkapolka

  • YaBB Administrator
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 6889
    • Zobacz profil
Odp: Kwiz
« Odpowiedź #918 dnia: Stycznia 17, 2014, 11:27:28 am »
OlkoPolko, dlaczego Twój gelender jest dobry, i każesz mi się pukać nie powiem w co, a mój Gelender (Henry) od razu w doktora?
Bo w taką poręcz to możesz się stuknąć, a w człeka Henryka? Próbuj.
Tak, chodziło mi o czystość wątku, bo gdzie tam cokolwiek kwizowego?
Pewnie tam gdzie gelender, kawa i inksze inkszości;)

Hm...maziek a gdzie jest różnica w Twoim rozwiązaniu, a tym które podał HAL? Zastąpiłeś studiowanie itd literkami i dalej leci tak samo. Prócz tego, że wykluczyłeś -1 z dziedziny - co jest oczywiste.
Ja uważam - wbrew HALowi i jego wykładowcy, że ten układ jest do kitu od początku. Został rozwiązany metodą przeciwnych współczynników czyli dodajemy stronami części z tą samą niewiadomą.
Tym tropem studiowanie => x, niestudiowanie => -x. W tym sensie pojawia się -1.  Absolutnie nie, że -1 jest liczbowym rozwiązaniem tego układu. Tylko jako przeciwny znak. Zmienne się redukują. Po prawej podobnie.
Z tego by wychodziło, że układ jest nieoznaczony i ma nieskończenie wiele rozwiązań. Co jest bzdurką.
Może HAL poda dokładny tok tego wykładowcy.
Mężczyźni godzą się z faktami. Kobiety z niektórymi faktami nie chcą się pogodzić. Mówią dalej „nie”, nawet jeśli już nic oprócz „tak” powiedzieć nie można.
S.Lem, "Rozprawa"
Bywa odwrotnie;)

Stanisław Remuszko

  • 1948-2020
  • In Memoriam
  • God Member
  • *
  • Wiadomości: 8769
    • Zobacz profil
Odp: Kwiz
« Odpowiedź #919 dnia: Stycznia 17, 2014, 11:37:06 am »
@olkapolka
Przypuszczam, że słowo "gelender" dla Ciebie (i może dla Ślązaków?) coś znaczy. Ale gugle tego nie podają na pierwszych dziesięciu miejscach, w odróznieniu od doktora Henryka. To może byś wyjaśniła niedomyślnie?
@ maziek
Kasia tak samo odpowiedziała. To może lepiej wypijcie po drugiej kawie i powtórnie przeczytajcie treść zadania, ale tym razem nie na szybciora, lecz ze zrozumieniem? To króciutki tekst...
Staszek
Ludzi rozumnych i dobrych pozdrawiam serdecznie i z respektem : - )

maziek

  • YaBB Administrator
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 13369
  • zamiast bajek ojciec mi Lema opowiadał...
    • Zobacz profil
Odp: Kwiz
« Odpowiedź #920 dnia: Stycznia 17, 2014, 12:33:58 pm »
Musze na szybciora, bo wykuwam PNB.

Olu, nie ma różnicy, poza zastąpieniem literkami. Jest to dokładnie to samo rozwiązanie, zapisane studiowanie=źle po prostu w tym układzie słowa "studiowanie" i "źle" nic nie znaczą, są parametrami oznaczającymi liczby. Ob. R. napisał, że doszedł iż rozwiązanie  to nie=-1 co jest (wydało mi się, trzymając się matematycznych reguł) nieprawdą, gdyż nie=-1 oznacza dzielenie przez zero (w pewnym miejscu w zastosowanej metodzie, dzielenia przez zero). I do tego się odniosłem. Ale muszę się poprawić, przyznaję, składam głowę na pień, proszę o łagodny wymiar - rozwiązaniami zadnia są też pary liczb przeciwnych i n=-1. Czyli układ rozwiązują takie same liczby dla n=1 i przeciwne dla n=-1. Tak czy siak ma nieskończenie wiele rozwiązań które nic nie mówią o kwestii, czy studiowanie jest dobre, czy złe.

Wg mnie nie ma przejścia automatycznego że studiowanie=x to niestudiowanie=-x, bo nie to "jakaś liczba" a rozwiązując matematycznie nie można za "jakąś liczbę" podstawiać logicznej wartości nie=-1 .

Co do dzieci to nie wiem o co chodzi - wyłapałem na początku, że Joe i Karin rozmawiają o "swoich dzieciach" a Karin mówi tylko o "jej dzieciach" - ale uznałem, że są to jednak ich wspólne dzieci.
Człowiek całe życie próbuje nie wychodzić na większego idiotę niż nim faktycznie jest - i przeważnie to mu się nie udaje (moje, z życia).

HAL 9000

  • Full Member
  • ****
  • Wiadomości: 158
    • Zobacz profil
Odp: Kwiz
« Odpowiedź #921 dnia: Stycznia 17, 2014, 12:43:02 pm »
@maziek, olkapolka
Ale w tym zadaniu nie chodziło o znalezienie rozwiązania, tylko błędu :)
To celowy sofizmat, czyli wynik ma nie mieć sensu.
Przy uwzględnieniu milczącego założenia, że nieźle!=źle wychodzi, że nie= -1, więc błędne było dzielenie.

maziek

  • YaBB Administrator
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 13369
  • zamiast bajek ojciec mi Lema opowiadał...
    • Zobacz profil
Odp: Kwiz
« Odpowiedź #922 dnia: Stycznia 17, 2014, 12:51:25 pm »
Ale, matematycznie rozwiązując układ równań (jak postulujesz), - nie ma żadnego błędu, że wychodzi studiowanie=źle. Zatem odpowiedź na pytanie profa brzmi "nie ma tu żadnej sprzeczności". Albo ja nie łapię o co biega - wg mnie rozwiązanie jakie podałeś na początku jest prawidłowe i nie ma w nim żadnego błędu matematycznego, o ile słowa studiowanie, nie i źle są symbolami oznaczającymi liczby. A co oznacza wykrzyknik powyżej?
Człowiek całe życie próbuje nie wychodzić na większego idiotę niż nim faktycznie jest - i przeważnie to mu się nie udaje (moje, z życia).

HAL 9000

  • Full Member
  • ****
  • Wiadomości: 158
    • Zobacz profil
Odp: Kwiz
« Odpowiedź #923 dnia: Stycznia 17, 2014, 12:56:17 pm »
@Stanisław Remuszko
Dla austriackich dzieci obstawiam 1, 6 i 6 lat (dwa najstarsze to bliźniaki).
@maziek
Symbol "!=" to operator "różne" po informatycznemu :)
Zastanowię się jeszcze nad tym układem, teraz niestety nie mam czasu.

maziek

  • YaBB Administrator
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 13369
  • zamiast bajek ojciec mi Lema opowiadał...
    • Zobacz profil
Odp: Kwiz
« Odpowiedź #924 dnia: Stycznia 17, 2014, 01:02:33 pm »
O rzesz (czy: żesz?), 1,6,6... miałem na kartce, tylko mi sie wygła. No to nie wiem, jak rozróżnić między 1, 2, 18 a 1, 6, 6. Uznaję się za pokonanego w kwestii austriackich dzieci.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 17, 2014, 01:07:25 pm wysłana przez maziek »
Człowiek całe życie próbuje nie wychodzić na większego idiotę niż nim faktycznie jest - i przeważnie to mu się nie udaje (moje, z życia).

Stanisław Remuszko

  • 1948-2020
  • In Memoriam
  • God Member
  • *
  • Wiadomości: 8769
    • Zobacz profil
Odp: Kwiz
« Odpowiedź #925 dnia: Stycznia 17, 2014, 01:12:13 pm »
Panie Halu, z Globalnym uważaj Pan, on tylko udaje tępotę! Potem wciąga do jamy i zagryza!!!
Niech Pan ufnie czeka na czekoladowego listonosza (choć ciekawsza byłaby czekoladowa listonoszka, nie powiem :-)
R.
Ludzi rozumnych i dobrych pozdrawiam serdecznie i z respektem : - )

maziek

  • YaBB Administrator
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 13369
  • zamiast bajek ojciec mi Lema opowiadał...
    • Zobacz profil
Odp: Kwiz
« Odpowiedź #926 dnia: Stycznia 17, 2014, 02:14:59 pm »
Dawno mi tak humoru nie poprawiono. Co prawda nie muszę udawać, ale niech będzie...

P.S. Oto dowód, że nie musze...
Po pierwsze prócz 1,6,6 i 1,2,18 jest jeszcze (pasujące do mojej błędnej koncepcji) 1,4,9 (co przeoczyłem). Po drugie zrozumiałem, dopiero teraz, że numer na drzwiach nie był pustą informacją. Joe znał go a mimo to mu nie pomogło. 

Odchodząc od błędów i wypaczeń poprzedniej koncepcji, skoro ta informacja mu nie wystarczyła, to znaczy że suma, znana mu, nie dawała jednoznaczności. Występuje to dla dwóch kombinacji: 1,6,6 i 2,2,9. Jeśli uznać, że ze stwierdzenia "najmłodszy to Janek" wynika że jest jedno najmłodsze dziecko - to rację ma HAL, kłaniam się. Trochę to można lepiej podać, bo określenie "najmłodszy" niesie także informację o płci i to przy braku danych poczytywane jest za informację...
« Ostatnia zmiana: Stycznia 17, 2014, 03:10:09 pm wysłana przez maziek »
Człowiek całe życie próbuje nie wychodzić na większego idiotę niż nim faktycznie jest - i przeważnie to mu się nie udaje (moje, z życia).

Hoko

  • Juror
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 2949
    • Zobacz profil
Odp: Kwiz
« Odpowiedź #927 dnia: Stycznia 17, 2014, 03:13:58 pm »


Skąd sprzeczność? A zresztą, czy to aby na pewno taka wielka sprzeczność? :)

Maziek dobrze mówi, to jest pomieszanie formalizmu matematycznego z semantyką języka naturalnego.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 17, 2014, 03:29:19 pm wysłana przez Hokopoko »

Hoko

  • Juror
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 2949
    • Zobacz profil
Odp: Kwiz
« Odpowiedź #928 dnia: Stycznia 17, 2014, 04:04:48 pm »
W zasadzie wtedy, gdy prawdziwość ostatniego zdania rozpatrujemy przez pryzmat jego znaczenia. Ale można tez inaczej - matematycznie, uznając wszystkie litery za zmienne, albo logicznie, uznając 'studiowanie' za zdanie logiczne, 'nie' za znak przeczenia, a 'źle' i 'nieźle' za, odpowiednio, fałsz i prawdę.

Natomiast przypisanie wartości jakiejś cząstce wyrazu jest już czysto arbitralne. Np. dla nie=0 matematycznie będzie wszystko okey.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 17, 2014, 04:17:10 pm wysłana przez Hokopoko »

olkapolka

  • YaBB Administrator
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 6889
    • Zobacz profil
Odp: Kwiz
« Odpowiedź #929 dnia: Stycznia 17, 2014, 04:16:14 pm »
Przypuszczam, że słowo "gelender" dla Ciebie (i może dla Ślązaków?) coś znaczy. Ale gugle tego nie podają na pierwszych dziesięciu miejscach, w odróznieniu od doktora Henryka. To może byś wyjaśniła niedomyślnie?
http://pl.wiktionary.org/wiki/gelender
Mnie wyskakuje na pierwszym miejscu.
Olu, nie ma różnicy, poza zastąpieniem literkami. Jest to dokładnie to samo rozwiązanie, zapisane studiowanie=źle po prostu w tym układzie słowa "studiowanie" i "źle" nic nie znaczą, są parametrami oznaczającymi liczby.
Wg mnie nie ma przejścia automatycznego że studiowanie=x to niestudiowanie=-x, bo nie to "jakaś liczba" a rozwiązując matematycznie nie można za "jakąś liczbę" podstawiać logicznej wartości nie=-1 .
To oki. Z tym automatycznym przejściem - też się zgadzam. Bo albo logicznie i mamy zdanie i negację, albo zmienną s i zmienną s  z liczbą n.
Ale w układzie 2 równań są zazwyczaj 2 zmienne. Mnie chodzi o to, że rozwiazując układ równań metodą przeciwnych - zerujesz jedną zmienna, by wyliczyć drugą. Jeśli n (nie) jest liczbą, zmiennymi s, ź (czyli klasyczny x,y). I po zastosowaniu metody PW zostaje s=ź (czyli klasycznie x=y) to? Co? Jest ten układ rozwiązany?
Dlatego uważam, że błąd (być może taki jak pisze Hoko - Babel) - sprzeczność (stąd narzuca mi się zerowanie z negacją;) ) - na początku. HAL dodatkowo mówi, że nie chodzi o rozwiązywanie układu.
Hoko - ale jak wszystkie litery za zmienne? Wtedy mamy układ z 3 niewiadomymi. I jak go...?
« Ostatnia zmiana: Stycznia 17, 2014, 04:20:07 pm wysłana przez olkapolka »
Mężczyźni godzą się z faktami. Kobiety z niektórymi faktami nie chcą się pogodzić. Mówią dalej „nie”, nawet jeśli już nic oprócz „tak” powiedzieć nie można.
S.Lem, "Rozprawa"
Bywa odwrotnie;)