@ maziek (małą literą!)
Mała rzecz, a cieszy
.
1. Gdybyś podał konkretne przykłady moich "wzajemnie sprzecznych" wypowiedzi, to łatwiej byłoby się odnieść.
Gdybyś wskazał, skąd zacytowałeś mnie z tego wątku jak mówię o Twoich "wzajemnie sprzecznych" wypowiedziach - to łatwiej byłoby się odnieść.
PS. - co do katastrofy smoleńskiej to uważam, że w części masz rację i w zasadzie "raport" techniczny należałoby dyskutować w "polityce smoleńskiej" - jednak:
1. umieszczenie dyskusji tam można by uznać za ocenę przed dyskusją lub dezawuowanie,
2. chciałbym, aby dyskutowane były aspekty ściśle techniczne - co tam nie pasuje.
Z tym, że są to moje pobożne życzenia, bo póki co nijaka dyskusja się nie kroi.
A dlatego masz rację w części, a nie w pełni, że prawdopodobnie raport KBWL nie podał najistotniejszej przyczyny ani nawet o nie napomknął, że takową rozpatrywano - chodzi o podejście do lądowania na komputerze nawigacyjnym. Oni byli po prostu 100% pewni, że pojawią się magicznie na odpowiedniej wysokości nad pasem, dlatego m.in. bezrefleksyjnie ogłupili, a potem wyłączyli TAWS. I pewnie stało by się tak, jak myśleli - gdyby nie błędne wprowadzenie współrzędnych pasa. Z oczywistych przyczyn obecny "raport", wybielający "polskich lotników" też o tym się nie zająknął. Tak więc, moim zdaniem, najistotniejsza w sensie bezpośredniego sprawstwa przyczyna nie jest obecnie znana.
Natomiast kwestia czy będzie nad tym wyrok czy nie - nie jest dla mnie probierzem.