1
Hyde Park / Odp: Polityka smoleńska
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Cetarian dnia Dzisiaj o 01:13:50 am »A tak na marginesie, dołożyłbym jeszcze jeden film dla niedowiarków jak wytrzymałe są drzewa: Nuclear Weapon Effects on Trees.
Sądzę, że dla osób, które mają jeszcze jakiekolwiek wątpliwości, ale są otwarte na fakty, użytecznym materiałem będzie poniższy film z kanału YT Mentour Pilot.
Kanał prowadzi Petter Hörnfeldt, pilot Boeingów 737, kapitan i instruktor.
https://mentourpilot.com/about/
https://en.everybodywiki.com/Petter_H%C3%B6rnfeldt_(Mentour_Pilot)
W swoich filmach (których opublikował na tym kanale już prawie sześćset) Hörnfeldt przeprowadza dogłębne analizy katastrof i incydentów lotniczych.
Wiele z nich było prezentowanych w cyklu „Mayday - Air Crash Investigation(s) (polski tytuł to „Katastrofy w przestworzach”), ale analizy Hörnfeldta są o wiele bardziej szczegółowe.
(Od pewnego czasu prowadzi też drugi kanał o lotnictwie Mentour Now, na którym opublikował już ponad sto filmów).
Poniższy film dotyczy incydentu, nikt nie zginął, choć niewiele brakowało (167 metrów w poziomie i 140 metrów w pionie).
Oczywiście, jeśli ktoś się choć trochę interesuje lotnictwem, to wie, że obowiązuje tam szereg procedur, ale ten materiał (szczególnie ten, choć obejrzałem dziesiątki programów Hörnfeldta) pomaga uzmysłowić sobie, że piloci funkcjonują jakby w dwóch przestrzeniach, tej fizycznej i w naprawdę bardzo gęstej siatce procedur.
*
A tak latali debeściacy:
Artur Wosztyl: [dowódca Jaka-40]: „No witamy ciebie serdecznie. Wiesz co? Ogólnie rzecz biorąc to pi*da tutaj jest. Widać jakieś czterysta metrów około i na nasz gust podstawy są poniżej pięćdziesięciu metrów grubo!”
Robert Grzywna (drugi pilot Tupolewa): „A wyście wylądowali już?”
Artur Wosztyl: „No nam się udało tak w ostatniej chwili wylądować. No natomiast powiem szczerze że możecie spróbować jak najbardziej.”
https://doc.rmf.pl/rmf_fm/store/nowe_stenogramy.pdf
*
Meters from COLLISION in Paris! Brussels and HOP Airlines
dexB3ow&index=19