1
Hyde Park / Odp: Gry najlepszym nośnikiem idei?
« dnia: Kwietnia 22, 2025, 04:24:15 pm »
O grze Soma z nawiązaniem do Lema i innych filozofów:
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
Zamki miały „dual-purpose”, były siedzibami władców, ale pełniły też funkcje obronne (i w tej funkcji były uzasadnione).
Pałace budowano, bo władcy rywalizowali pomiędzy sobą o to, kto zbuduje większy i bardziej luksusowy (czyli wydrze więcej chłopom)
chciałem zameldować, że doczytałem dwa kolejne tomy cyklu (Arkę odkupienia i Otchłań rozgrzeszenia).
I mój zapał do ewentualnej dyskusji raczej wystygł, bo są dużo słabsze od Przestrzeni objawienia. Swoje momenty mają, ale generalnie odbieram całość jako zmarnowaną szansę. Reynolds porzuca pomysły i wątki, które zapowiadają się interesująco, fabuły rozwija dziwacznie i nieciekawie, konstrukcyjnie i logicznie też z biegiem stron generalnie raczej zjeżdża. Z początkowej "metafizyki" i tajemnicy niewiele zostaje, wszystko zmierza ku trywializacji.