Autor Wątek: Zapaść polskiej Edukacji Narodowej  (Przeczytany 225139 razy)

liv

  • Global Moderator
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 6612
    • Zobacz profil
Odp: Zapaść polskiej Edukacji Narodowej
« Odpowiedź #180 dnia: Marca 05, 2014, 12:27:15 am »
Cytuj
3. Liv, po czym poznajesz, że odpowiedź "w kluczu" jest prawidłowa?
To proste.
Pierwsze przykazanie egzaminatora (każdej branży) - "klucz ma zawsze rację".
Egzaminatorzy całego wolnego świata mają to wbijane do głowy, to jest wręcz warunek bycia egzaminatorem, czy sprawdzaczem.
Schowaj swoje ego.
Bo nawet jak odpowiedź z klucza jest błędna, lub nieprecyzyjna, to jest taka dla wszystkich.
A standaryzacja w tego typu testach powszechnych, to rzecz kluczowa...oj, zapętliłem się. ???
Obecnie demokracja ma się dobrze – mniej więcej tak, jak republika rzymska w czasach Oktawiana

Stanisław Remuszko

  • 1948-2020
  • In Memoriam
  • God Member
  • *
  • Wiadomości: 8769
    • Zobacz profil
Odp: Zapaść polskiej Edukacji Narodowej
« Odpowiedź #181 dnia: Marca 05, 2014, 12:30:47 am »
Ol, nie, nie. Podałem trzy - konkretne i precyzyjne - liczbowe odpowiedzi, tylko w innych jednostkach. Fizyka ma to do siebie, że jej jest wszystko jedno, czy CGS, czy SI. Arytmetyce natomiast nie jest wszystko jedno. Aż mi się wierzyć nie chce, że mówisz serio. Pewnie się droczysz :-)
s.
pjes @ Liv: rakiem, chyłkiem i ze wstydem wycofuję swe zastrzeżenia - wobec mocy Twego kluczowego argumentu. Przepraszam za swój tępy upór :-)
« Ostatnia zmiana: Marca 05, 2014, 12:35:14 am wysłana przez Stanisław Remuszko »
Ludzi rozumnych i dobrych pozdrawiam serdecznie i z respektem : - )

olkapolka

  • YaBB Administrator
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 7011
    • Zobacz profil
Odp: Zapaść polskiej Edukacji Narodowej
« Odpowiedź #182 dnia: Marca 05, 2014, 12:36:53 am »
Ol, nie, nie. Podałem trzy - konkretne i precyzyjne - liczbowe odpowiedzi, tylko w innych jednostkach. Fizyka ma to do siebie, że jej jest wszystko jedno, czy CGS, czy SI. Arytmetyce natomiast nie jest wszystko jedno. Aż mi się wierzyć nie chce, że mówisz serio. Pewnie się droczysz :-)
s.
Nie nie droczę. W zadaniu dane masz w km/minuty. Odpowiedź ma być w km/h. Nie zamieniasz - nie odpowiadasz precyzyjnie na pytanie.
Zwłaszcza, że to zadanie dla 15 latków - sprawdzające czy potrafią dokonać takiej zamiany.

Stanisław Remuszko

  • 1948-2020
  • In Memoriam
  • God Member
  • *
  • Wiadomości: 8769
    • Zobacz profil
Odp: Zapaść polskiej Edukacji Narodowej
« Odpowiedź #183 dnia: Marca 05, 2014, 12:42:51 am »
Ol Bezcenna, chętnie przyznaję Ci rację, sobie zaś ją odejmuję. Rozumiem, że w ten sposób kwestię mian mamy z głowy.
To teraz może odniosłabyś się do samej arytmetyki?
s.
Ludzi rozumnych i dobrych pozdrawiam serdecznie i z respektem : - )

olkapolka

  • YaBB Administrator
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 7011
    • Zobacz profil
Odp: Zapaść polskiej Edukacji Narodowej
« Odpowiedź #184 dnia: Marca 05, 2014, 01:02:32 am »
Tera ja mogę nabzdurzyć;)
Wg mnie prędkość średnia to V = s1+s2/t1+t2 (w naszym zadaniu) - stąd V= 7/15 km/min czyli po zamianie 7* 60/15= 28km/h. That's all.
Stąd Twoje pierwsze działanie jest dla mnie oki - tylko nie zamienia min na h.
Drugie - wynik podzielić przez dwa (bo średnia) i też ta zamiana. Po tych operacjach - oki.
Trzeciego nie jarzę;) Nie wiem dlaczego to dodałeś i jaka prędkość Ci wyszła - znaczy ta Helena po 0.7;)

Stanisław Remuszko

  • 1948-2020
  • In Memoriam
  • God Member
  • *
  • Wiadomości: 8769
    • Zobacz profil
Odp: Zapaść polskiej Edukacji Narodowej
« Odpowiedź #185 dnia: Marca 05, 2014, 01:13:15 am »
Teraz już widzę, dzięki Tobie: drugie zapomniałem alkoholowo podzielić przez 2. Trzecie jest konsekwencję tego błędu pijackiego :-( A Kasia zawsze powtarza (przy grze w "Ryzykanta"), że nie wolno mi wierzyć w karkulacjach w zakresie do stu...
Fuj!
vosbm
Ludzi rozumnych i dobrych pozdrawiam serdecznie i z respektem : - )

olkapolka

  • YaBB Administrator
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 7011
    • Zobacz profil
Odp: Zapaść polskiej Edukacji Narodowej
« Odpowiedź #186 dnia: Marca 05, 2014, 01:39:46 am »
W każdem - Twoja Helena to niezły egzemplarz - żeby osiągnąć trzy różne prędkości średnie z tej samej czasodrogi? Fiu:)

Stanisław Remuszko

  • 1948-2020
  • In Memoriam
  • God Member
  • *
  • Wiadomości: 8769
    • Zobacz profil
Odp: Zapaść polskiej Edukacji Narodowej
« Odpowiedź #187 dnia: Marca 05, 2014, 08:45:29 am »
Może i masz rację, że tępo mylę się (prymitywny błąd rachunkowy) w KAŻDYM zakresie liczbowym? Muszę tę tezę zweryfikować doświadczalnie, czyli na liczbach spoza "Ryzykanckiego" zakresu. Inna sprawa, że jeśli już mylę się, to zawsze po jakimś alkoholu, a jeśli piję alkohol (raczej niewiele), to tylko wieczorem (19:00+, nigdy kiedy indziej). To może podeślij mi jakieś podobnie łatwe ćwiczenie na cztery działania, proszę, a ja wezmę się za nie treningowo-kontrolnie trzeźwy jak gwizdek?
vosbm
pjes: teraz lecę do WSA spierać się z IPN ! 
Ludzi rozumnych i dobrych pozdrawiam serdecznie i z respektem : - )

maziek

  • YaBB Administrator
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 13669
  • zamiast bajek ojciec mi Lema opowiadał...
    • Zobacz profil
Odp: Zapaść polskiej Edukacji Narodowej
« Odpowiedź #188 dnia: Marca 05, 2014, 09:41:14 am »
W treści zadania (oryginalnie) stało, że odpowiedź ma być w km/h. To zwalnia ob. Remuszkę z jednostek bo nie wiedział. Pierwsze równanie jest OK.

Zadanie można dowolnie rozwiązać, ponieważ nie dopisano do niego 100 uszczegółowień, więc takie typy jak ob. Remuszką są w raju, szczególnie że Olkapolka nie podała w swoim skrótowym tłumaczeniu, że prędkość średnia ma być podczas "tam i z powrotem". Ale jakby podała to nie jest w zadaniu napisane, że Helen natychmiast po dojechaniu zaczęła wracać, więc nie wiadomo jak długo cieszyła oczy widokiem natury. A nie ma zastrzeżenia, że chodzi o średnią prędkość ruchu. Tak więc do wszystkiego można się przyczepić i trzeba krztyny zdrowego rozsądku, żeby tego nie robić, dlatego: http://forum.lem.pl/index.php?topic=1081.msg54825#msg54825 .

Drugie równanie ob. Remuszki jest z zasady błędne fizycznie, ponieważ sumowanie samych średnich prędkości odcinkowych bez zawikłania w to odcinków przejechanych z tymi prędkościami jest całkowicie pozbawione sensu (fizycznego).

Trzeciego równania ob. Remuszki nie rozumiem.

15-tolatek ma problem z przeliczaniem z km/min na km/h? Pipl, to jest własnie upadek edukacji narodowej, bo nie sadzę, że by onegdaj człowiek idący do licejum miał ten problem.

Człowiek całe życie próbuje nie wychodzić na większego idiotę niż nim faktycznie jest - i przeważnie to mu się nie udaje (moje, z życia).

olkapolka

  • YaBB Administrator
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 7011
    • Zobacz profil
Odp: Zapaść polskiej Edukacji Narodowej
« Odpowiedź #189 dnia: Marca 05, 2014, 12:12:21 pm »
W treści zadania (oryginalnie) stało, że odpowiedź ma być w km/h. To zwalnia ob. Remuszkę z jednostek bo nie wiedział. Pierwsze równanie jest OK.
Na poprzedniej stronie podawałam to w skrócie - dwa razy - drugi raz wytłuszczone.
Post 169 i 179;)
Cytuj
szczególnie że Olkapolka nie podała w swoim skrótowym tłumaczeniu, że prędkość średnia ma być podczas "tam i z powrotem". Ale jakby podała to nie jest w zadaniu napisane, że Helen natychmiast po dojechaniu zaczęła wracać, więc nie wiadomo jak długo cieszyła oczy widokiem natury.
Ale po co? Właśnie: nie czepiać i nikt się tego nie czepiał:)
Cytuj
Drugie równanie ob. Remuszki jest z zasady błędne fizycznie, ponieważ sumowanie samych średnich prędkości odcinkowych bez zawikłania w to odcinków przejechanych z tymi prędkościami jest całkowicie pozbawione sensu (fizycznego).
Pierwsze St ma oki - jak zamieni jednostki. Drugie - napisałam, że przy mniejszym czepialstwie. Ale masz rację, że są różne czasy i nie może być śr. aryt. - to dzielenie przez dwa.
Ale może być średnia harmoniczna i wtedy liczymy te średnie poszczególne (tak, jak St w drugim liczeniu) i do wzoru:  2V1V2/V1+ V2 ( V1, V2 to remuszkowe 4/9 i 1/2) - później tylko jednostki - km/h.
Hm?:)
W zadaniu nie było wyboru odpowiedzi - trzeba było ją wpisać. Pierwszy sposób jest najprostszy i pewnie kluczowy:)
15-tolatek ma problem z przeliczaniem z km/min na km/h? Pipl, to jest własnie upadek edukacji narodowej, bo nie sadzę, że by onegdaj człowiek idący do licejum miał ten problem.
A to, że tutaj zapisaliśmy o tym zadaniu 2 strony? Chociaż powinno być o nim tyle:
Wg mnie prędkość średnia to V = s1+s2/t1+t2 (w naszym zadaniu) - stąd V= 7/15 km/min czyli po zamianie 7* 60/15= 28km/h. That's all.
To nie upadek narodowej - a międzynarodowej. Spójrz na wyniki.
Nie sądzę by przy międzynarodowym teście np. 30 lat temu - wyniki były znacząco lepsze. Ale sobie tego nie udowodnimy.
Możesz zrobić test (nie wśród inżynierów - zwykłych ludzi 40+) - z tym zadaniem. Ciekawe ile osób je dobrze rozwiąże. Z maturami i inkszymi tytułami:)
« Ostatnia zmiana: Marca 05, 2014, 12:19:49 pm wysłana przez olkapolka »

maziek

  • YaBB Administrator
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 13669
  • zamiast bajek ojciec mi Lema opowiadał...
    • Zobacz profil
Odp: Zapaść polskiej Edukacji Narodowej
« Odpowiedź #190 dnia: Marca 05, 2014, 12:59:07 pm »
Na poprzedniej stronie podawałam to w skrócie - dwa razy - drugi raz wytłuszczone.
Wiem, mówię o początku, potem szedł rozpędem.

P.S. Co do reszty (upadku) - możliwe, możliwe...
« Ostatnia zmiana: Marca 05, 2014, 01:01:05 pm wysłana przez maziek »
Człowiek całe życie próbuje nie wychodzić na większego idiotę niż nim faktycznie jest - i przeważnie to mu się nie udaje (moje, z życia).

olkapolka

  • YaBB Administrator
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 7011
    • Zobacz profil
Odp: Zapaść polskiej Edukacji Narodowej
« Odpowiedź #191 dnia: Marca 05, 2014, 03:35:25 pm »
Jeśli ktoś ma ochotę...Pan rozebrał PISĘ - w trzech odsłonach - sporo pracy:
http://osswiata.pl/stojda/2014/01/03/pisa-2012-analiza-krytyczna/
Nie czytałam jeszcze całości, ale z tego co zdążyłam wynika, iż PISA to: pochwała średniactwa (słowo-klucz: equality) i jedno co sprawdza -  to umiejętność czytania;)) W sensie, że np. polski"skok" to nie wpływ zdolnych 15latków, a prawie analfabetów, którym udało się przeczytać treść zadania.
A to zadanie z Heleną - podobno najtrudniejsze...

Stanisław Remuszko

  • 1948-2020
  • In Memoriam
  • God Member
  • *
  • Wiadomości: 8769
    • Zobacz profil
Odp: Zapaść polskiej Edukacji Narodowej
« Odpowiedź #192 dnia: Marca 05, 2014, 10:02:17 pm »
http://forum.lem.pl/index.php?topic=961.msg54892#msg54892
Przepraszam za dygresję w tym wątku:

http://prawo.rp.pl/artykul/757967,1091852-Akt-oskarzenia-o-stan-wojenny-jest-informacja-publiczna.html
Jednyna poprawka:
Jest:
Za takie funkcjonowanie nie można jednak uznać fotokopii elektronicznej wersji aktu oskarżenia, ponieważ nie jest ona oficjalną informacją.
Powinno być:
Za takie funkcjonowanie nie można jednak uznać fotokopii papierowej wersji aktu oskarżenia, ponieważ nie jest ona oficjalną informacją.

R.
Ludzi rozumnych i dobrych pozdrawiam serdecznie i z respektem : - )

Q

  • Juror
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 16652
  • Jego Induktywność
    • Zobacz profil
Odp: Zapaść polskiej Edukacji Narodowej
« Odpowiedź #193 dnia: Lutego 22, 2015, 06:30:34 pm »
Teraźniejszość polskiej Edukacji Narodowej:

"Ten rok szkolny to teoretycznie 188 dni nauki i 177 dni wolnego. Ale jeśli odjąć długie weekendy, rekolekcje, egzaminy próbne i prawdziwe, to okaże się, że i nauczyciele, i dzieci przez więcej dni nie chodzą do szkoły, niż chodzą."
http://wyborcza.pl/1,87648,17427112,Ile_trwaja_szkolne_wakacje_w_Polsce__Szesc_i_pol_miesiaca_.html
"Wśród wydarzeń wszechświata nie ma ważnych i nieważnych, tylko my różnie je postrzegamy. Podział na ważne i nieważne odbywa się w naszych umysłach" - Marek Baraniecki

NEXUS6

  • Juror
  • God Member
  • *****
  • Wiadomości: 2878
  • MISTYK WYSTYGŁ, WYNIK: CYNIK
    • Zobacz profil
Odp: Zapaść polskiej Edukacji Narodowej
« Odpowiedź #194 dnia: Lutego 23, 2015, 11:21:08 pm »
No i dobrze. Mniej zglupieja.  8)

https://www.youtube.com/watch?v=CPSVY-ayeS4