Autor Wątek: [SPRAWY ORGANIZACYJNE]  (Przeczytany 27204 razy)

nty_qrld

  • Gość
[SPRAWY ORGANIZACYJNE]
« dnia: Czerwiec 20, 2005, 09:39:52 pm »
Założyłem ten temat aby podzielić się z wami pewnymi spostrzeżeniami (nawet nie czuję, kiedy rymuję  ;D).
Otóż wg mnie nasze wspaniałe Forum doświadcza czegoś podobnego do sytuacji współczesnego księgarstwa - zaczyna się zapychać w takim sensie, że aktywne wątki to tylko te, które zmieszczą się na pierwszej z 7miu stron. Serce mi się kraje (no dobra trochę przesadzam  ;D) na myśl o tym, że tyle ciekawych i wartych kontynuacji wątków przechodzi w niepamięć  - czyli za Krawędź Tamtej Strony (pamiętacie wątek Niezbędnik Inteligenta?). Oczywiście istnieją wyjątki, ale myślę że potwierdzają regułę. Forum zaczyna żyć modami.
Dość narzekania, przejdźmy do meritum:
Otóż myślę, że tematów jak i naszego radosnego grona zebrało się na tyle, że można by pomyśleć o wprowadzeniu nowych komnat i rozstrzelaniu po nich naszych postów. Co do nazw komnat przydałyby się konstruktywne propozycje. Od siebie mogę dać takie :
1. Bezpośredni związek z twórczością Lema (np. Akademia)
2. Pośredni związek z twórczością Lema (np. Impreza 14 maja)
3. Brak związku (np. wspomniany Niezbędnik)
I oczywiście najważniejsza rzecz - przychylność  (mr.moderatorr !) Skrzata.
Co o tym sądzicie?
Czy są jakieś widoki na pomyślny obrót spraw?!
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2005, 05:07:46 pm wysłana przez nty_qrld »

Deckert

  • Gość
Odp: [SPRAWY ORGANIZACYJNE]
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 20, 2005, 10:08:30 pm »
Ja jestem na nie. Uważam, że forum w takiej formie w jakiej istnieje jest dobre.
Nty! Jeśli chcesz przywrócić do życia jakieś interesujące wątki to na co czekasz!
Myślę, że zauważyłeś już nieraz, że czasem odgrzewamy stare śmieci - więc do roboty.

Poza tym uważam, że dodatkowa hierarchizacja wątków tylko wprowadzi trudność w poruszaniu się po nim, a w efekcie finalnym okaże się, że tylko starzy bywalcy, tacy jak my, będą wiedzieć czego gdzie szukać.

Sami wiemy z doświadczenia, że większość wątków zaczyna się od czegoś w miarę sprecyzowanego poczym zaczyna lawirować coraz bardziej odchodząc do tematu, by w końcu znów wrócić na właściwy tor.
I co wtedy?
Nagle będziemy prosić Skrzata o przeniesienia wątku do innej sekcji?
::)

nty_qrld

  • Gość
Odp: [SPRAWY ORGANIZACYJNE]
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 20, 2005, 10:17:51 pm »
Tzn. ja myślałem o jednorazowym rozparcelowaniu tematów i ewentualnie gdyby ktoś założył temat nie w tej komnacie co trzeba - przenoszeniu.

[size=10]OFT: Jutro ma startować satelita Cosmos 1, który po wyniesieniu rozłoży kosmiczne żagle, dzięki którym osiągnie wyższą orbitę. Pono z powodu tych żagielków ma on być z łatwością widoczny gołym okiem z Ziemi obiektem o jasności Księżyca w pełni.
http://news.astronet.pl/news.cgi?4860[/size]

Bladyrunner

  • Gość
Odp: [SPRAWY ORGANIZACYJNE]
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 20, 2005, 10:43:32 pm »
Jedną z rzeczy które najbardziej podobają mi się na tym forum (poza kwestiami merytorycznymi oczywiście) jest jego forma pozbawiona podziału na kategorie. W związku z tym, że po napisaniu nowego posta każdy wątek trafia na początek listy, problem martwych tematów wydaje mi się troszkę wymyślony. Myślę, iż niektóre wątki umierają po prostu śmiercią naturalną, bo, ile można gadać o tym samym kiedy powiedziało się już wszystko, co się miało do powiedzenia.

Macrofungel

  • Gość
Odp: [SPRAWY ORGANIZACYJNE]
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 20, 2005, 10:47:27 pm »
 >:( Nie wiem, nty, co ci da to twoje rozparcelowanie tematów. Toż to zbędne zamieszanie- szanowny moderator ma chyba lepsze rzeczy do roboty, niż bieżące analizowanie wszystkich wątkow celem określenia stopnia ich powiązania z twórczością Lema, czyż nie?  

Terminus

  • Gość
Odp: [SPRAWY ORGANIZACYJNE]
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 21, 2005, 01:06:48 am »

Socrates

  • Gość
Odp: [SPRAWY ORGANIZACYJNE]
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 21, 2005, 07:39:06 am »
Jaka madafajana odpowiedz...
Chociaz ja jestem za pomyslem Nty, ja sie technicznie nie licze bo moja kontrybucja do tego forum jest prawie zerowa (brak czasu).  Ale jak by sie mialo tak ze 4 glowne komnaty, zaczynajac powiedzmy od teraz, i ludzie by sie ich trzymali, byloby to troche bardziej uporzadkowane.  Oczywiscie by sie tu zgromadzeni musieli na to zgodzic, i jak nty wspomnial, Skrzat the Moderator Man by to jakos musial zorganizowac...
Socrates

Deckert

  • Gość
Odp: [SPRAWY ORGANIZACYJNE]
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 21, 2005, 09:05:44 am »
Sokrates, sam wiesz, że my reguł się żadnych nie trzymamy...  :D

Terminus

  • Gość
Odp: [SPRAWY ORGANIZACYJNE]
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 21, 2005, 12:05:35 pm »
No, teraz już odpiszę w zwykły sposób... Nie uważam żeby to był jakiś specjalnie zły pomysł; ot, po prostu, myślę, że to forum jest i tak dosyć specyficzne... hm... gdyby były te, jak to nazywacie, komnaty, to trzeba by tylko się na nie naklikać a że my się i tak tematu nigdy nie trzymamy, jak zauważył Deckard, to sprawa wymagałaby stałej moderacji. Jeszcze by się jakieś kłótnie zaczęły, że nie wspomnę o tym, że jak dotąd moderacji to tu prawie nie ma, bo Skrzat rzeczywiście pojawia się stosunkowo rzadko (porównuję sobie np. do forum zespołu metalowego 'Kat' - czterech moderatorów, ciągłe przerzucanie tematów, cenzura, glazura, etc.).

Dlatego nasz ukochany chaos jest jak dla mnie ok.
Wydaje się, że n_temu chodzi o to, że niektóre tematy są nieodnawiane - ale tu znowu, jak pisali Deckard i Bladyrunner, po prostu pisz na te tematy, wtedy ,,wypłyną'' (ja też tak czasem robię...).


nty_qrld

  • Gość
Odp: [SPRAWY ORGANIZACYJNE]
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 21, 2005, 04:31:59 pm »
Wydaje się, że wasze odpowiedzi mogą posłużyć za swego rodzaju głosowanie, zatem wniosek stosunkiem głosów 4:2 nie przeszedł  :-/
No cóż - obóz reform przegrał  ;D
Odpowiedź dla Terma:
http://www.lem.pl/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?board=polish_cat;action=display;num=1119292792;start=0#0
;D

pzdr
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2005, 05:16:54 pm wysłana przez nty_qrld »

Terminus

  • Gość
Odp: [SPRAWY ORGANIZACYJNE]
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 21, 2005, 05:10:39 pm »
Hehe, no wiem, n_ty, wiem, że nie planujesz :)

Rachel

  • Gość
Odp: [SPRAWY ORGANIZACYJNE]
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 21, 2005, 06:06:41 pm »
A mimo iż już przegłosowane, to ja jak na kobietę przystało dorzucę jeszcze swoje zdanie ;D
Może nie będzie zbyt oryginalne, bo tak jak większość lubię to forum między innymi, ze jest takie niepoukładane i nieokontrolowane.
Uciekam z innych miejsc, gdzie przeraża mnie cenzura, nadzór i gdzie nie potrafię odnaleźć właściwego i ciekawego tematu ::)

Pozdrawiam

P.S. N_ty ale pod Twoim wpływem postanowiłam przekopać się przez wszystkie podstrony i zapomniane tematy.
Może coś odgrzejemy?

skrzat

  • Gość
Odp: [SPRAWY ORGANIZACYJNE]
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 21, 2005, 09:31:53 pm »
Cytuj
Skrzat rzeczywiście pojawia się stosunkowo rzadko


Skrzat zagląda tutaj praktycznie codziennie, ale grzechem byłoby ingerować w coś, co wspaniale kwitnie bez nawożenia  ::)

Terminus

  • Gość
Odp: [SPRAWY ORGANIZACYJNE]
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 21, 2005, 10:56:42 pm »
Cytuj

Skrzat zagląda tutaj praktycznie codziennie, ale grzechem byłoby ingerować w coś, co wspaniale kwitnie bez nawożenia  ::)


Ok, może powinienem był napisać, że stosunkowo rzadko  wpisujesz posty. A jeśli chodzi o nawożenie , to - no właśnie, trafiasz w sedno. Moim zdaniem nie trza ni nawozić, ni rozsadzać na grządki ::)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2005, 10:57:35 pm wysłana przez Terminus »

Deckert

  • Gość
Odp: [SPRAWY ORGANIZACYJNE]
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 22, 2005, 11:03:11 pm »
Pewien dowcip krążący po Internecie, doskonale oddający specyfikę świata list i grup dyskusyjnych...

Pytanie: Ilu użytkowników listy dyskusyjnej potrzeba do zmiany żarówki?

Odpowiedź: 1.331:

1 zmieni żarówkę i wyśle wiadomość na listę dyskusyjną, że żarówka została zmieniona
14 podzieli się podobnymi doświadczeniami ze zmianą zarówek i jak w różny sposób można zmieniać żarówki  
7 wyśle ostrzeżenia na temat niebezpieczeństw związanych ze zmianą żarówki  
27 wskaże na błędy gramatyczne w postach na temat zmiany żarówki  
53 będzie obwiniać za to programy do sprawdzania pisowni  
156 napisze do administratora listy skarżąc się na dyskusję o zmianie żarówki i jej niestosowność na tej właśnie liście dyskusyjnej  
41 poprawi pisownię w sporach na temat literówek czy błędów gramatycznych  
109 wyśle informacje o tym, że ta lista nie jest o żarówkach i poprosi o przeniesienie dyskusji na alt.zarowka  
203 będzie się domagać zaprzestania wysyłania krospostingów do grup alt.gramatyka, alt.pisownia i alt.interpunkcja  
111 będzie bronić prawa wysyłania postinów w sprawie żarówek tłumacząc, że my wszyscy używamy żarówek i z tego powodu dyskusja o nich jest właściwa dla tej listy  
306 będzie dyskutować nad tym, która metoda zmiany żarówki jest najlepsza, gdzie kupić najlepsze żarówki, jaka marka żarówek jest najlepsza a jakie marki są kiepskie  
27 wyśle adresy url do miejsc, w których można zobaczyć przykłady różnych żarówek  
14 zauważy, że podane adresy są nieprawidłowe i wyśle poprawione adresy  
3 napisze o odnośnikach, które znaleźli odwiedzając podane adresy  
33 zbierze wszystkie dotychczasowe posty wraz z ich nagłówkami i podpisami pod nimi, po czym wyśle je z dopiskiem "popieram"  
12 oznajmi, że zaprzestają subskrypcji tej listy, ponieważ nie mogą znieśc dyskusji o zmianie żarówki  
19 odpowie na postingi "popieram" dopisując "podpieram"  
4 zasugeruje, że warto by stworzyć faq dyskusji na temat zmiany żarówek  
1 zaproponuje utworzenie nowej grupy alt.zarowka.zmiana  
47 stwierdzi, że nie ma takiej potrzeby, takie dyskusje doskonale leżą w tematyce alt.fizyka.zimna-fuzja  
143 zagłosuje za utworzeniem alt.zarowka.zmiana